-

1 advent i idyllen.

2012-12-02 @ 19:58:26
Snö, glada barn som sjunger julsånger, adventspyssel, barnkalas hos dagiskompisar til knoddarna, middag hos fina vänner med makalöst god mat och dricka, tomtegröt och dans runt granen, adventsljusstaken är färdig, julkalenderna startad och vi känner bara att detta är för bra för att vara sant. ÄNTLIGEN är det payback time för den kämpiga tiden som de första två åren var som tvåbarnsfamilj. Men denna dag började med att barnen gick upp och lekte en lång stund medan jag och Johan låg kvar i sängen och tog det lugnt utan att behöva underhålla barnen. U n d e r b a r t!!!
Självklart gjorde vi som varenda kotte på ön och tog oss in på lite julmarknad, dansade som tusan runt granen, fiskade fiskedamm, lyssnade på en härlig kör som spred mest julkänslor av alla. Mina föräldrar var med och småkillarna bjöds på polkagrisar och som vi njöt av vädret. Att sen komma hem och få baka pepparkakor och tända första ljuset tillsammans och då slår det båda mig och Johan att vad vore livet utan barnen? Utan att vara tjatig så är barnen det bästa som hänt oss! Våra fina fina fiiiiiiina pojkar! 
 

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback