-

Helt rätt Arne,vi kan inte fotboll!

2011-08-31 @ 09:31:23
Och vad finns det att kunna? Två lag. En boll. Två mål. Lite regler hit och dit. Punkt.

Vad är det man ska kunna och förstå? Vi fattar att bollen ska in i rätt mål och det laget som gjort flest mål vinner.
Jag har ALDRIG diskuterat fotboll med varken tjejkompisar eller killkompisar, jag läser inte om vet som gjorde vilket mål och hur och vem som blev utvisad för en ful tackling. Helt enkelt för att jag inte bryr mig och för att jag tycker att det finns annat att bry sig om i världen.

Jag vet att fotboll är den sport som aktiverar flest personer i vårat avlånga land, vilket är jättebra. Folket behöver motioneras. Men personligen är jag född med noll bollsinne så jag skulle aldrig komma på tanken att spela, speciellt inte efter mina barndomsminnen när jag var med i kvartersligan (någon form av korpfotboll för lågstadiebarn). Som regel inför varje match fanns att det var "tvunget" att finnas två tjejer med i uppställningen. Våran tränare (en pappa till en av killarna i klassen som senare blev grym på hockey) sa att vi var tvugna att tänka på lagets bästa så jag och min kompis som var med fick sitta på bänken hela matchen. Gissa varför jag slutade efter någon termin. Idag skrattar jag bara åt hans vinnarskalle och inser att det inte är konstigt att tjejer inte vill idrotta när det ändå bara får sitta på bänken.
Nu är det så att jag hittade dansen som jag brann för istället och det var där jag skulle vara, men tänk om det hade varit just fotboll som hade varit min grej trots att jag sög.

Så helt rätt Arne, vi kan inte fotboll för vi fick sitta på bänken och tänka på lagets bästa.

Kommentarer
Postat av: Malin

Först tänkte jag att nu har hon blivit galen, men som vanligt var det kloka ord

2011-08-31 @ 19:09:00
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback