-

Därför är jag tjock.

2010-10-05 @ 11:26:22
För att jag:

 har jordens sämsta tålamod till att banta.

älskar allt som är sött.

hittar anledningar hit och dit till att få äta gott.

har dåligt med tid för att träna.

älskar chips!

är för trött när jag väl har tid att träna.

ser sötsaker som en belöning efter en lång dag.

har lördag hela veckan....

älskar att baka.

inte bara kan ta en godis utan det blir alltid många.

älskar bröd.

för att jag tycker att det "spelar ingen roll" jag är ju ändå redan tjock.


MEN nu är det fan dags att göra något åt alla dessa "mammakilon" för det är inte kul att känna sig som ett kylskåp var man än ska. Jag vill inte leta efter dom största storlekarna i butiken hela tiden, det är INTE kul. Så nu ska det bli andra bullar här hemma! Jag vill känna mig fin igen, kilon skiter jag i, istället så är det spegeln som får tala min sanning.



Var tog denna vackra kvinna vägen??? Hon försvann nog bland alla blöjbyten, vakna nätter och ostruktur.



Kommentarer
Postat av: Ida

Du är fin ändå Clara. Huvudsaken är att man lever i nuet och njuter av livet, och just det tycker jag att du verkar vara jätteduktig på!! Kramar!

2010-10-05 @ 12:30:31
Postat av: Sandra R

Lycka till! Fast du är fin nu också.

2010-10-05 @ 13:10:44
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Catti

Tycker du är jättefin som det är, men det är ju ens egen känska som bestämmer. Sunt att låta speglen tala och inte kilona.

Om några månader ska jag förhoppningsvis joina dig och försöka bli av med några mammakilon.



Det är ju så himla svårt att avstå från allt gott.

kramkram

2010-10-05 @ 13:53:36
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Annie L

Du är ju en vacker MAMMA nu ju!! =) Hon finns fortfarande där fast har bara ändrat "karaktär"

2010-10-05 @ 23:21:55
Postat av: Anna

Vet hur det känns! Efter att jag fått mitt andra barn och var såå trött på mig själv började jag zuba! På 3 månader gick jag ner 2 klädstorlekar =8 kg. Jag hade inte provat det tidigare, men eftersom jag älskar att dansa testade jag och är såld. Zumbar nu ca 3 gånger/veckan. (45min/gång). JAg vet-det här låter så enkelt och i början var det inte det, men man blir ju också piggare när man är fysiskt aktiv! Lycka till! Hoppas du hittar nåt som passar dig (om inte zumba så nåt annat)

2010-10-13 @ 09:43:44
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback