-

Alla helgons afton.

2010-11-08 @ 19:06:22
Vi satte rekord i mysigare alla helgons afton i år. För i år bröt vi på traditioner och gjorde något nytt. Vi åt god middag hemma och sen när det var bläcksvart ute så klädde vi på oss till tusen och åkte till Norra kyrkogården där min mormor och Åsa bla är begravda. Det var lika fint som alltid och jag blir lika rörd som alltid när man ser alla ljusen och då tänker att varje ljus man ser är en symbol för en tanke och en saknad av en person och ofta är det många på ett och samma ljus, det blir många tankar och otroligt mycket kärlek. Max fick hjälpa Johan att tända några ljus i minneslunden åt både min och Johans farfar samt ett till som jag och Johan tänder varje år. Max tyckte att det var hur mysigt som helst och vi lika så för detta är en fin dag och den vill vi föra vidare till våra killar.
   Varje år när vi går på kyrkogården tänker jag på en bok som jag läste som tonåring och jag älskar den än idag, den heter AgnesCecilia en sällsam historia skriven av Maria Gripe. Boken handlar om Nora vars föräldrar omkom när hon var liten och hon får växa upp tillsammans med farbror och familj, ingen berättar för henne om vad som verkligen hänt hennes föräldrar förän en allahelgona och jag blir lika kall i hjärtat varje gång jag tänker på hur hon tar det. En fantastisk historia.





Kommentarer
Postat av: Aldijana

Heej! :)



Kör med frågestund på min blogg skulle vara kul att få en fråga av dig, så välkommen in:)

2010-11-08 @ 19:49:44
URL: http://bebowz.blogg.se/
Postat av: Catti

Nya traditioner är inte helt fel.

Fin tradition ni har.

Tack själv för en super trevlig lunch, du är så go.

kramkram

2010-11-08 @ 19:54:15
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Vilket mys.

Ska vi ses på fredag?

2010-11-08 @ 20:19:48
URL: http://ninaaruthstrom.se
Postat av: Tove

Fint att ni åkte dit ihop. Ska hälsa på Åsa när jag kommer hem till jul, och Gunilla, tror hon ligger på samma kyrkogård. Kram

2010-11-08 @ 20:34:29
URL: http://tovisens.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback