-

Trixar med packningslista till BB.

2010-06-17 @ 09:45:12

Vi har börjat lura på en packningslista till BB, OM det skulle sätta igång tidigare av sig självt. Vilken dag Mini tittar du röstar du på här.

Mig:
grå mjukisbyxor.
svarta dansbyxor.
amningslinnen.
stor kofta.
en hög med trosor.
strumpor
tofflor.
tandborste
tandkräm
bra schampoo och balsam
amningsinlägg
amningsbhar
svart strumpa.
bovetepåse.


Mini:
kläder i mängder.
blöjor
filt


Johan:
kamera
kalsonger
strumpor
t-shirt
mobilladdare
tandborste


Mat: (under förlossningen och till Johan)
Mer, som jag kan ha under förlossningen.
Vattenflaska, bra att ha när man ammar.


Max:
kläder för både varmt och kallt.
lakan
kudde
pippi och kossan
tandborste, tandkräm
blöjor
olika skor.
vagnen

VAD HAR VI MISSAT???


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!



Bra packlista! Kan tipsa om dextrosol. Det hade jag inte kalrat mig utan första förlossningen. Och hade med mig andra också. Snabb energi till krystningen. jag har liksom minnen av att barnmorskan sa "mer socker" till min man med jämna mellanrum första gången. Halv dextrosol och vatten rakt ner. Andra förlossningen krystad ejag itne lika länge men det var så intensivt så jag knaprade dextrosol ändå om jag vill minnas rätt!

Lycka till!

2010-06-17 @ 09:53:51
URL: http://hanna.fornhem.se
Postat av: clara *författaren*

Tack för tipset!

2010-06-17 @ 20:13:06
Postat av: Malena

Er själva!!



Ni verkar ha fått med det mesta, jag hade nu sist med sån där slva som bedöver, heter xylocain tror jag, skönt om man har ont efter, men den behövde jag aldrig använda.

2010-06-17 @ 20:58:13
Postat av: Jenni

Musik att lyssna på kanske, det funderar jag på att ha med mig, bilbarnstol som är monterad och klar i bilen till mini kasnke kan vara bra också. Det har ni nog redan tänkt på.

2010-06-20 @ 10:21:12
URL: http://flumrutan.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback