-

Förlossningsrädsla till 1000!

2010-06-11 @ 08:38:01
Okej, nu måste jag erkänna här... Jag är SKITRÄDD inför förlossningen! Jag tänker på hur förlossningen kommer bli dygnet runt. Jag är helt övertygad om att allt kommer starta hur fint som helst, men sen...... Sen önskar jag att jag slapp resten, att någon bara skulle komma in i rummet med en bebis på armen och säga att den är våran och så slipper jag allt det jobbiga. Jag är smällrädd för att jag ska bli rädd under förlossningen, att jag inte ska våga föda och då istället motarbete kroppen i tron av att allt kommer gå åt helvete. Jag är rädd för att det ska bli en lika lång förlossning som det var med Max, att jag inte ska orka hela vägen. Jag är rädd för att inte kunna prata med barnmorskorna utan bara bli liggandes där som en mask som gått av på mitten.
  Igår fick jag veta vilka som jobbar det dygnet som vi ska sättas igång och det var en riktigt tung trygghet kan jag lova, att slippa häxor och istället bara ha folk jag litar på runt mig. Jag tror att dom vet vad dom gör och att dom vill mitt och bebisen bästa hela vägen.
 Men i övrigt så är jag RÄDD för hela skiten, kan ingen skona mig från att genomgå dessa helvetiska timmar? Jag vill bara att allt ska vara färdigt. 

Kommentarer
Postat av: Malin

Allt kommer givetvis gå bra!! Du kan ej gå av på mitten!!! Tro mig! Massor tar hand om dig och barnet,, all beredskap finns som du kan tänkas behöva! Försök att inte oroa dig,, snart håller du i guldklimpen och känner du skulle klarat av all smärta i världen igen för det underbara du får i armarna!!! Massa pepp kramar!!!!!!!

2010-06-11 @ 11:08:29
URL: http://stripes.bloggplatsen.se/
Postat av: Annelie

Förstår att du är rädd men är övertygad om att det kommer att gå bra. Hoppas innerligt att du får din drömförlossning denna gång med snälla omtänksamma människor omkring dig.



Lycka till! Du klarar det!



/Annelie

2010-06-11 @ 12:04:45
Postat av: Sarah

Med de erfarenheter du bär med dig från den förra förlossningen så tror jag att det nästan bara kan bli bättre nu den här gången!!

2010-06-11 @ 13:06:10
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Catti

Det är väl inte konstigt du är rädd.

Jag litar på att du kommer säga till när det har gått för lång tid, om det nu skulle ta lång tid, annars tror jag Johan kommer att ha full koll på dig och läsa dina signaler.

Massa kramar

2010-06-11 @ 15:09:01
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Petra

Det kommer att gå som en dans. Jag håller tummarna för att det skall bli en snabb och smärtfri förlossning, du är en grymt stark dam så detta fixar du. Väntar med spänning på vad det blir :) En pojk tror jag.. kram kram

2010-06-11 @ 16:17:45
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback