-

En dag på akuten.

2010-06-15 @ 17:29:40

Såhär mycket som vi varit på sjukhuset denna vår är inte klokt! Denna gång var det Johans tur.... För igår cyklade han omkull efter att kedjan hoppt av och slog sina armar så illa att han inte kunnat använda dom alls och han är ju inte killen som klagar annars kan jag lova så nu blev jag orolig för honom. Så idag när han ännu hade ordentligt ont så ringde han vårdcentralen för att få kolla upp dom. Det knepiga var att idag hade han första dagen på jobbet efter och skulle börja klockan åtta.... Inte allt för tajmat kan man säga, så jag fick köra dit honom så han fick göra en beställning vid datorn innan vi åkte vidare till vårdcentralen. Dom sa precis som vi trodde att det var ingen "kalle ankabrytning" men att det behövde röntgas. Så det var bara att åka ner till sjukhuset och så följde självklart hela familjen Taikon med runt på dom olika rummen. Det visade sig att dom kan inte hitta brott men att eftersom han har så mycket vätska i armarna så borde det vara brutet så vi ska tillbaka om en vecka och göra om röntgen för att då borde dom se bättre. Så nu har jag sällskap hemma och det är ju trevligt förutom att vi nu är två invalida här hemma där ingen kan dammsuga eller liknande... Så nu ligger vi här och glor på varandra och vet inte om vi ska skratta eller gråta åt familjens urusla skick. 


Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Nej va fan, så illa uppfattade jag inte riktigt att det var. Stackarn!

Max är väl frisk nu? Han får ta hand ome r helt enkelt.

Kram

2010-06-15 @ 19:13:02
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: Catti

Stackars Johan.

Håller med Nina att Max får pyssla om er.

kramkram

2010-06-15 @ 19:52:44
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: clara *författaren*

Eller hur Nina, men Johan är en riktig hårdig så sånt är svårt att läsa av honom på....

Och som ni säger, Max ser till att hålla oss igång iaf. :)

2010-06-15 @ 21:18:18
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback