-

And those are the days of my life.

2010-06-03 @ 12:11:09


När vädret är såhär kanon så får jag alltid mängder med barndomsminnen hoppandes in i mitt huvud. Det kan bero på att jag och mina systrar hade världens bästa somrar ute i Tofta. När vi var små var våran mamma ledig med oss hela sommaren, plus att pappa hade semseter och vi var varenda dag på stranden, oavsett väder. Vid stugan så finns en superbra tomt som man kan leka precis hur länge som helst i och inte tala om lekstugan som våran morfar byggde till oss. Bakom tomten fanns en liten skog, där vi hade våran koja och runt kröken en stor skog där man kunde leka med ån som går tvärs igenom. Dessutom hade vi några kompisar som också var sommar-toftboa, bla Tomas Lövqvist och hans bröder. Jag och min syster Julia försökte övertyga Tomas att han skulle sluta cykla för hur kul är det att cykla hela dagarna? Idag är jag så glad för att han inte lyssnade på oss, utan istället så inser jag att jag skulle nog hakat på lite oftare och så hade jag också kunnat tjäna stora pengar idag, men men... Jag tror inte att jag hade blivit någon lysande cyklist iaf. 
   Så är det något jag aldrig kommer kunna klaga på så var det alla Bullerbyn-somrarna som jag fick vara med om som liten. Så ett stort tack mamma och pappa för att ni lyckades göra mina somrar till ett varmt minne!
   Nu ska vi bara se till så att Max och Mini får smaka på lite av det som jag en gång fick.

Jag måste dela med mig av en liten lista för att ni ska känna samma sommar som jag gör när jag känner solen och värmen:

1: Hajk med Sommar, sommar och sol....
2: Skrindan fullpackad med äggmackor, badlakan, hundra badkläder och fika.
3: Flintastek med färsk potatis och gott kryddsmör.
4: Släktträff var och varannan dag på stranden.
5: Tomas Ledin med Det blir en dag på stranden.
6: Sand ÖVERALLT, i sängen, kläderna, håret, skorna mm.
7: Glass i mängder.
8: Sommarlovsmorgon, bäst var Tippen!
9: Bada i timmar.
10: Leka, leka, leka, leka.








Kommentarer
Postat av: Sofie

Åååh, "Tippen" kommer jag också ihåg!! Hur bra som helst ju!

Hu, kan du inte skicka hit lite värme, här kom det ner iskall polarluft och kalla vindar! Burr det är inte ens 10 grader varmt ute idag!!! ogilla

2010-06-05 @ 12:56:22
URL: http://sundkvist.blogsite.org/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback