-

Samling vid pumpen!

2010-07-03 @ 07:12:12

Nu har Lillebror bestämt sig för att han inte vill ammas alls! HJÄLP! (förbannade unge!) Varför har han nu hittat på detta?? Vi som tom lyckades få honom att äta från den kassa sidan igår! Så nu var det bara till att pumpa så att han blir mätt och jag inte får mjölkstockning..... MEN nu undrar jag:

• Ska man låta honom bara äta från snipan medan strejken pågår och jag pumpar på under tiden.

• Eller ska man trotsa honom och säga No tutts No food???

 

HJÄLP MIG!! (tror att jag får ringa BB senare om detta inte löser sig av sig själv)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ååååh, nej så jobbigt! Trots att detta var precis det Emma gjorde (bröstvägrade) alltså så vet jag inte alls vad jag ska råda dig till. Jag pumpade och gav i kopp men tillslut var vi ju tvungna byta koppen mot flaska... Och jag trugade och trugade med bröstet. För vår del började Emma "acceptera" bröstet efter 2 månader. Och då gick det bara att amma på ett visst sätt (på en plats i soffan, sittandes, ingen annanstans). Och det var skitjobbigt - skulle nästa barn göra nått liknande kommer jag lägga ner amningen ganska snabbt! Att pumpa på heltid i 2 månader (och mer därtill, utöver det hon ammade då hon hade sina vägrings-perioder under hela amningsperioden) var rena döden! Usch! Nu hoppas jag och tror ju att det inte är lika omfattande vägring hos er då han faktiskt tagit bröstet tidigare (Emma var såhär från start). Det är säkert bara nått tillfälligt hos er och jag hoppas det ordnar sig snart!

Kram!

2010-07-03 @ 10:12:42
URL: http://sundkvist.blogsite.org/
Postat av: LeeLoo

jättesvårt, fråga amningshjälpen... Personligen hade jag trugat med tutten, men om jag måste pumpa för att inte spricka så skulle jag ju självklart ta tillvara på det. Huvudsaken är ju att han blir mätt & att du känner att det är ok. Hoppas det funkar bra för er snart! Försök att hitta ro & mys!

2010-07-04 @ 01:51:18
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: Linda Rasmusson

Grattis till er lilla söta grabb Clara!

(tror min tidigare kommentar försvann...)

Han är verkligen jättefin och det är härligt att läsa att allt gick bra tillslut!

Passa på att njuta av första tiden som två-barns familj. Tiden går ju allt för fort :-)



Kramar från mig

2010-07-04 @ 21:18:37
URL: http://rasmussons.blogg.se/
Postat av: jenny t

lägg ner skiten. pumpa ut mjölken och mata gossen med en FLASKA. snipan är ju jättebasslig. han dör inte, vet du, av vare sig flaska eller ersättning.

ps. jag lider med dig. d.s

2010-07-06 @ 13:51:09
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback