-

Vårtecken.

2010-02-17 @ 10:34:12

Jag ligger och vilar på sängen och vad hör jag? Något man nästan glömt hur det låter i all denna snövinter, FÅGELSÅNG! Det låter ta mig fan underbart! Man får lite hopp om liv och man inser att bakom all denna vita skit som ligger på marken och gör att man halkar var man än ska så finns det liv. Inte för att det känns som att snön någonsin kommer försvinna... Vi kommer säkert sitta där i tidningen i mitten av juli uppradade i "välkommen till världen" på en snöhög. Det skulle verkligen inte förvåna mig. Så gissa om det var lycka som spred sig runt i hela kroppen nu när det lilla kräket (ingen fågelfantast) tog sina toner. 
  Om det inte vore för att Mini finns i magen så hade jag sprungit till närmsta solarium för att få en liten liten känsla av vår även på huden som numera matchar marken mer än något annat. Fast ska man va den som är den så hade inte Mini varit i magen så hade jag inte varit sjukskriven och därmed hade jag inte hört fågel och i sin tur inte dragit mig iväg till solariet för att då hade jag suttit på en förskola och jobbat häcken av mig. Och det är något jag önskar att jag hade kunnat gjort, för man blir otroligt lätt understimulerad, när man går hemma och skrotar hela dagarna, trots att jag mycket väl vet att jag inte idag skulle kunna jobba.... Onda onda cirkel....

Saker jag längtar efter till våren:

• CYKLA!! Att få ta fram cykeln och bara cykla omkring med Max bak i sin stol.

• Utflykter. Packa lite gott och ta sig iväg till någon plats och bara ha det trevligt.

• Promenader. Säger sig självt att inte en männsika vill gå ut när man drar omkull hela hela tiden.

• Leka. Ta sig ut till gungorna med Max och inte behöva gräva fram dom i snön utan bara skutta runt i gräset och göra det man vill.

• Plocka blommor. Som man kan ge bort eller ta in och så luktar det gott inne och det ger massor med färg.

• Värmen. Att inte behöva frysa så fort man ska sticka ut näsan, samt att man slipper arton lager med kläder som ska på Max, blir nog minst lika skönt för honom som för mig.

• Helgdagar. Påsk och allt vad det heter då alla blir lediga lite extra och man hittar på roliga saker tillsammans.



Vad längtar ni efter med våren??


Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback