-

Önskar att jag inte vore äldst....

2010-08-11 @ 22:51:56
Ibland önskar jag att jag inte vore äldst i syskonskaran, att inte behöva vara pioniären som går först ut i strid för att känna på livet. Jag kan aldrig ringa mina systrar och beklaga mig om hur tufft livet som förälder kan va för ingen av dom har barn eller är ens i närheten därtill så av naturliga skäl förstår dom inte mitt liv. Jag önskar att jag fick vara lillasyster för en stund som bara kan lapa i sig goda råd och kommentarer som "det går över" eller "jag vet att det är tufft, men du fixar det", men vem ska säga dom orden till mig som är äldst i skaran??

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag vet att allt kan vara tufft och kanske kan bli ännu tuffare men det kommer tider då det vänder. Det är jag säker på. Små små stunder av total ro i själ och kropp. De infinner sig då och då. När allt klaffar.

Sen kanske det blir lite tuffare igen..men sen går det över.

Gammal (och kanske överflödig) klyscha; Om det inte fanns jobbiga stunder skulle vi inte uppskatta de lätta stunderna.



Eller....bakom molnen skiner solen. Alltid.



Du är en av solarna bakom mina moln. Det ska du veta.



2010-08-12 @ 05:07:48
URL: http://jennyls.blogg.se/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Precis. Du får lapa i dej goda råd av erfarna vänner, som Jenny t.ex.

2010-08-12 @ 07:17:05
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: clara *författaren*

TACK för dom kloka orden Jenny och Nina. Tur att man har er!

2010-08-12 @ 09:23:46
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback