-

Jul är (nästan) här.

2009-11-01 @ 18:32:45

Ja vad gör man inte när man fått julcravings redan? Man får köpa sig två korvar med risgrynsgröt, för vem vill stå och passa gröt en halv söndag?? Och så övertalar man sin karl att detta ska gå igenom genom att muta honom med köttbullemacka med rödbetssallad. Man kommer hem efter cykelturen med familjen till Ica Maxi och en titta på hästar på travet, sen är det bara att tända ljus överallt, jag menar verkligen överallt. Och sist men inte minst, julmusiken. Jag säger bara BJÄLLERKLANG!! Sen är det bara att köra på.

Lista på juliga saker:

♥ Levande ljus. (säger väl allt)
♥ Kanellukt, (inköpt ett ljus med denna doft idag, men det får nog vänta ett tag)
♥ Granlukt (ska fixas imorgon med Hanna)

♥ Pyssel till vansinne. (billigt och fint)
♥ Likaså hemmagjort godis. (samma här)
♥ Risgrynsgröt (självklart!)

♥ Goda vänner och familj (självskriven)




Några ojuliga saker:

• Alkohol (glögg och äggtoddy räknas inte)
• Folk som inte fattar att Kalle på julafton is the shit. (ger mig rysningar)

• Folk som bara klagar på allt som hör julen till. (hatar folk som klagar)
• Folk som byter sina julklappar. (det är värst av allt, tror jag.)


Kommentarer
Postat av: Catti

Jag älskaar också julen, så mysigt.

2009-11-01 @ 19:43:04
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: nina

Jag hatar när folk INTE byter sin julklappar å låter de ligga å skräpa i garderoben istället.



Men resten av inlägget var slående!

2009-11-01 @ 20:05:30
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: *författaren*

det håller jag med om Nina,MEN när man byter allt och inte ser att det saker som folk med omtanke och tanke på den personen valt just den saken.

2009-11-01 @ 20:08:13
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Moster

Vad lättad jag blev när jag fick se att ni redan startat debatten om byte eller inte byte. Det är klart man ska byta om man får något man inte vill ha. Vad gör du om din galna moster får en hjärnblödning och ger Max en förvisso fin men ändå en rosa ballerinadräkt från POP i julklapp, då hoppas jag att du byter. Förstår kanske vad du menar, men ändå inte. Kan inte komma på ngt exempel på "dumt" byte. Kram moster!

2009-11-01 @ 20:15:30
Postat av: *författaren*

Ja moster, GE FAN I ATT GE MAX en ballerinadräkt! Fortsätt med alla fina arvegods istället. ;-)



SJÄLVKLART kan man byta om man inser att jag behöver verkligen inte en nästrimmer (har knappt nå hår i näsan) eller en gräsklippare (för vi har ju bara en balkong,hihi)eller kanske en skjorta i stl 36,för den skulle jag aldrig för mitt liv komma i.

MEN när man byter läppglanset för att det låg i fel förpackning trots att det var samma märke och samma färg. Eller när man byter färg på en digtalkamera eller när man byter allt allt allt.

När folk gör så vill inte jag köpa julklappar alls och jag ÄLSKAR julklappar!

2009-11-01 @ 20:36:46
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Moster

Hahahaha! Fine! jag ger mig, du har rätt!

2009-11-01 @ 23:50:09
Postat av: Moster

Förresten tror jag att vi har en rosa ballerinadräkt på vinden som Max kan få som ett fint arvegods, inte POP i och för sig, men kanske duger ändå?? Hahaha!

2009-11-01 @ 23:53:41
Postat av: Anonym

Ååh längtar verkligen till julen :)

2009-11-02 @ 12:38:12
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback