-

En konstig gardrin.

2009-11-28 @ 14:29:44

Tänkte att jag bara måste dela med mig om en sak. Dom första åren som jag bodde här så funderade jag något fasligt mycket över en sak hos ena grannen... Varje jul satte dom upp en gardin i köksfönstret med kaktusar på. Exakt hur konstigt är inte det? Varje gång jag gick förbi glodde jag som tusan för att se om dom ännu hade denna konstiga gardin kvar. För vad är det för juligt med kaktusar??? Jag har iaf aldrig hört talas om en julkaktus! MEN alla får göra som dom vill, det var bara det att jag tyckte att det var lite olikt denna familjen att ha just kaktusar på julgardinen.... Varje år tänkte jag att nu, NU måste dom väl ha bytt bort kaktusarna mot några tomtar eller liknande, men icke. Kaktsarna finns där även i år, iaf i mina ögon, för en dag frågade jag Johan om han inte tyckte att det var skumt. Han fattar inte alls vad jag dillar så vi får stanna och jag får visa exakt vad jag menar. Han skrattar och sägar att det enda som är skumt är min hjärna. För på gardinen var det visst inga kaktusar utan sånadär röda klot med ett blockljus i och MELLAN ljusen var det typ grankvistar... DÄR hade ni mina kaktusar. Så nu kan jag sova i lugn och ro och behöver inte oroa min för att jag har konstiga grannar.... Skönt...


Kommentarer
Postat av: moster

varför bloggar inte Clara?

2009-12-02 @ 13:12:09
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback