-

Efterlysning av Alfons Åbergs mamma!!

2009-11-05 @ 18:53:55
Nu när jag och Max ser på minst ett avsnitt med Alfons Åberg varje dag på youtube så börjar jag mer och mer fundera över var i hela friden är Alfons mamma? Är hon död, har hon lämnat dom eller var i hela friden är hon?? Dom pratar aldrig om henne, det finns ingen bild på henne och allt verkar bara skumt.
   Alfons lever ju bara med sin pappa som helst sitter i sin fåtölj, röker pipa och läsa tidningen, ibland kommer Alfons farmor och hälsar på och så har Alfons faster Fiffi som tycker det är sååå kul med "riktiga barnkalas" som hon säger.
   Så nu undrar jag var är Alfons mamma?? Om någon vet var hon håller till eller varför hon valt att stanna utanför historierna om Alfons kan ni få berätta om det för mig. Var det för att Alfons pappa var en torris eller fick hon kanske en förlossningsdepression och bara drog en dag när Alfons var liten bebbe?? För det vore inte troligt att Alfons pappa adopterat Alfons med tanke på hur lika dom är. Eller var hon kanske ovaksam en morgon när hon skulle ut och jaga bort sina gravidkilon med en joggingtur och blev påkörd av en buss eller något liknade. Eller led hon kanske av cancer eller satt hon en bit tacoskal i halsen och kvävdes till döds? Ja borta är hon iaf....


Var tror ni att hon håller hus?


Kommentarer
Postat av: Nina

Haha, jag tror att själva poängen är att man inte lägger någon vikt vid Alfons mamma för Alfons pappa sköter Alfons å hushållet själv. Hon kanske är gör karriär å veckopendlar, eller nått.



2009-11-05 @ 19:32:52
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hmm, jag har aldrig ens funderat över var hon är. Såg jättemycket Alfons då jag var liten och hade nog varenda Alfons-bok. Men jag kan inte alls minnas att jag ens en gång fundetar över var Alfons mamma är.. Förräns nu då ;-) Hojta till om du hittar henne!!

2009-11-05 @ 20:14:58
URL: http://lav0lina.blogg.se/
Postat av: jooools

ja har ingen aning. ja tycker de är roligast att man döpt en av karaktärerna (fiffi) till ett smeknamn till det kvinnliga könsorganet. finns det en baktanke där kansle??????

2009-11-05 @ 20:27:52
URL: http://chulii.blogg.se/
Postat av: lena och Tilde

detta hittade jag när jag googlade på "alfons åbergs mamma" och hamnade på den officiella Alfons åberg sidan



Var är Alfons mamma? (Undrar bl.a. Tina snart 4 år)

Det är ingen som riktigt vet ... Hon kanske är ute och handlar, är i tvättstugan, på semester eller så är dom skilda eller hon kanske till och med är död. Det är upp till var och en att själva fantisera om var hans mamma är.

2009-11-05 @ 21:28:34
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback