-

Är det en människa som är sjuk, tryck 1.

2009-03-02 @ 13:00:57

Jag skrev detta igår, men fick finbesök av lillasyster Hanna så jag skickar ut det nu istället. :-)

Idag fyller då Johan år och det firade vi med att Max ville vakna kl 07:50 klarvaken och tyckte att det verkligen var på tiden att vi skulle fira hans pappa, en ny upplevelse för honom. Så jag satte honom i babybjörn med en flagga i handen och jag bar brickan med paketen, sen sjöng vi som aldrig förr. Tror att Johan tyckte att det var lite tidigt men det kom han fort över när han fick se våran fina uppvaktning och alla paket. Han fick mängder med böcker (han ville ha dom... så tråkig skulle jag iaf ALDRIG bli, hihi), två tröjor från MQ och en huvudmassage som var helt sjukt pirrskön man fick gårhud ända ner till fotknölarna. Tror att han blev glad för det han fick för resten av dagen har varit kanon. Först hade vi en lugn frulla sen bar det av till Tofta (familjens stuga) för att kolla vilka möbler vi slängt ut dit, som tur var var det inte så mycket som vi befarat. Sen gick vi en lång promenad på stranden och fick apmycket vår och sommarkänslor. Så nu kan slasket och det kalla försvinna illa fort tycker jag. Därefter åkte vi in till max för att äta buffé, eftersom Wisby Hotel börjar med brunchen först nästa vecka, vilket vi hade planerat att gå på och reservplanen var Snäcks café som också har buffé men just idag hade dom stängt.... Men vi hade trevligt med lite småplock av chilicheese, lökringar, pommes, dippar och hamburgare. DET är vad jag kallar en riktig buffé!! Hahaha!! När vi kom hem lullade vi bara runt och jag fick läsa min fina tidning från aftonbladet om the big and only FÖRLOVNINGEN mellan Vickipicki o Dannipanni. När Max vaknade efter sin eftermiddags lur va de något som va gale, han va pinnig, varm och munnen rann värre än våran toalett som är dryga 30 år gammal (utan att man spolar, spelar liksom ingen roll längre hur ofta vi försöker laga den.) Och så fortsatte kvällen, en liten partyhöjare var Johans sjukt goda mackor, med bacon, kyckling, sallad o dressing. Säger bara mums! Sen kom Hanna förbi och hon och jag pratade om gud vet allt. Under tiden fick jag en ny erfarenhet som min kära moster tipsat om och det var att man kan ringa Apoteket vilken tid på dygnet som helst vilken dag som helst! Det var såhär att pga Max konstiga beteende så gav vi honom en Alvedon, men så tog det ca 3 min så bajjade han värsta blaffan och där stod vi och kliade oss i huvudet och undra om det var ett superabsorberande piller han fick eller om det inte hade tagits upp av kroppen.. Så jag letade fram numret till guiden på Apoteket och de va länge sen jag skrattade så åt ett röstsvar. "Är det en människa som är sjuk, tryck 1. Är det ett djur som är sjuk, tryck 2." Hahaha!! Men tillslut efter mängder av val fick jag prata med en dam som bland det trevligaste jag någonsin pratat med dessutom tog hon min lilla banala fråga som Johan tyckte va fånig att ringa och fråga om på fullaste allvar. Och hennes svar var att den måste va inne i kroppen i 20 min innan den tas upp så de vart bara att klämma in en ny.
Natten var mindre rolig, han vakna och var ledsen om vart annat och när klockan var runt halv sju (tror jag), tvingade jag Johan att gå upp med honom för att jag var tvungen att få sova lite. Sen vaknade jag en och en halv timme senare något piggare. Det blev som vanligt promenad med Johan till skolan och hem igen och nu sover han på min säng med hundra miljarders miljardes kuddar runt sig så han inte kan rulla sängen.

Idag kommer alla bilder efter brödtexten, det får ni faktiskt leva med. :-D

Max är redo för fåröturen.
Jag och mina systrar Julia och Hanna leker eskimåer. Tycker vi är på pricken lika!Max övingskörde på Fåröfärjan.
tagen på bar gärning.Johan fick en ubåt av Hanna i present.
Max grattar sin pappa för första gången och han gjorde med med bravur!
Johan och jag äter middag.


Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback