-

Lite jag har glömt att säga...

2009-03-13 @ 22:14:42
I onsdags efter att jag och Malena fikat och sprungit lite snabbt i affärer var det dags för att möta upp Johan i skolan för att sen gå till sjukhuset för att göra ännu ett ul (ultra ljud) på Max hjärta Förra gången var han en månad och en riktig plutteskrutt, då skrek han (han som aldrig skriker annars) i högan sky. Men i onsdags skötte han sig exemplariskt, Johan höll i hans armar och jag benen, när jag inte lekte tittut bakom läkaren Tomas rygg. Rätt som det var fick Max chansen att slicka Tomas på fingret vilket ledde till en något pinsam situation..... Harkel.... Ni vet... Man pratar ju ofta för sina bebisar och det här blev bara så himla konstigt. Jag sa då åt Max "att få slicka på doktor Tomas var inte dumt.... Alltså säger Max." Hur va jag skämmdes, tur att det hela nästan var över. Kunde jag inte bara hållt käften för en gångs skull?!! Sen vart det bara sådär pinsamt tyst... Det som var bra var att vi fick se världens finaste hjärta fungera precis som det skulle så vi gick därifrån lättade som aldrig förr, trots att vi inte varit direkt oroliga med tanke på att han har utvecklats fint, men lite orolig blir man alltid.

Nätterna har nu återgått till det normala igen, Max ÄLSKAR sin nya välling och jag och Johan ÄLSKAR den med!! För nu sover han hela natten och vaknar på sin höjd en gång, vilket jag kan leva med.

Jag måste än en gång hylla våran bvc "tant" Eva. I snitt ringer jag nog henne en gång i veckan om vi inte ses. Hon har lovat mig att oavsett var vi flyttar kommer vi få stanna hos henne, även med Molfons. De känns så tryggt.

Och slutligen tänker jag använda mig av sen sak som min kära moster Fia hade hört Lotta Engberg säga på Bingolotto och det var.
                                                           Barn är skapta för att hålla i 80 år.

Himla bra sagt (speciellt för att komma från henne!)

Kommentarer
Postat av: nina

där hoppade det ut en liten groda ja, pinsamt värre, så är det ibland när man talar först å tänker sen. hihi. kännre väl igen mig. kul att du bjöd oss på den.



så skönt att det var bra med hjärtat.

2009-03-14 @ 10:34:00
URL: http://torrbollen.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback