-

Ett kul minne

2009-06-14 @ 21:45:41



När lilla Emma nu tog studenten var Elin min gamla elev från Roma skolan  hemma hos henne och hon påminnde mig om en present jag fick av klassen när jag slutade där. En av tjejerna som höll på med simning hade skaffat fram en rosa badmössa med alla i klassens namn på. Dessa ungar var inte vilka ungar som helst, utan mina goa ungar som jag var mentor för. En riktigt go klass. Jobbet på Roma är nog det bästa jobbet jag någonsin haft både schemamässigt och det man gjorde om dagarna, att leda och planera mängder med klassar så att dom skulle utvecklas och framförallt ha KUL på idrotten. Och kul hade vi alltid, stundtals skrattade jag så jag grät både med elever och lärare. Än idag får jag kramar av dessa ungar när jag möter dem på stan. Eller ungar o ungar, nu har ju faktiskt alla tagit studenten och det känns lite konstigt. Bäst av allt på Roma var att jag fick äran att leda en hel hög med tjejer och två killar på elevens val i dans och så vi dansade. På en termin fick vi ihop en hel show! Och vilken show sen, vi hade tre eller fyra föreställningar, minns inte riktigt... Och dom var så himla duktiga, dagen efter var vi i båda tidningarna och det var dom värda!


Blir man rörd när man som lärarvikarie får dessa ord?!!

      

Några av bilderna i tidningarna.





Och denna badmössa fick jag av klassen, aldrig använd
är rädd att texten ska försvinna o den är ju
de bästa.


Kommentarer
Postat av: elin

Ja jag kommer ihåg hur roligt det var att ha dansen på skolan. Det var de som fick mej att börja med dans sen efter:)

Du var kanon och de är kul att du har mössan sparad:)

2009-06-14 @ 22:03:13
Postat av: clara

Tack för dom orden Elin, du är ju som gjord för dans! =)

2009-06-14 @ 22:53:52
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: catti

Åhh vad fint. Ja vilket minne

2009-06-15 @ 06:23:57
URL: http://catti.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback