-

Affärdag

2009-06-15 @ 20:09:01

Även idag har vi gjort massor med saker.

1. Hela familjen gick till BVC för att ta en sista koll på kurvan innan sommaren. Max var i full fart hela tiden och kurvurna är nu toppen! Han vägde idag hela 9 kg prick och var 74 cm lång, så han har nu vuxit 20 cm sens han föddes, inte dåligt.
Vi hade med oss en present lite Eva som bestod av en skål fylld med smarrigt godis för att hon är så himla go och jag är så glad att vi fick henne, hon var till så stor hjälp när amningen inte funkade och när Max hade problem med andningen och sen inte gick upp i vikt. Så nog är hon värd lite godis!

2. Johan fick klippa av sig vinterpälsen och blev en riktig sommarhottie. Därefter gick jag och bokade en tid så jag också ska klippa mig imorgon, det får bli på Frisörcompaniet. Ser så fram emot att få någon ordning på barret.

3. Hemma igen åt vi lite lunch, slappade i sängen.

4. Åkte till biblan för att låna en bok till Johans skola, men de va bara nattlån så det sket sig, det fick bli Max första hög med böcker istället. Han älskar ju böcker numera. Vi åkte upp till Babyproffsen, affären med stans mest kompetenta personal för övrigt. Vi bytte bilstol eftersom Max satt lite knasigt i den vi först köpte, det blev stor skillnad mellan den o den nya.

5. Åkte hem igen och sålde ena vagnen. Efter det firade vi med spagetti o köttfärssås som Johan gjort, smarrigt värre.

6. Kollar på återblickar från City Akuten. Ett himla bra slut på en himla bra dag.


Kommentarer
Postat av: catti

Vad bra att han sitter bättre i den nya. Så snällt av er att ge Eva en present, gulligt också.

2009-06-15 @ 21:29:27
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Nina

En händelserik dag, som de flesta i erat liv verkar vara.



Jag ska absolut "svara" på ditt inlägg ang fler barn. Det kommer.



Håller med om att personalen på babyproffsen kan sin sak. Trevliga är de också.

2009-06-15 @ 21:29:57
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback