-

Det måste bara funka!

2009-01-25 @ 11:19:37
Att köpa ett hus är inte alltid lätt, speciellt inte när man inte vill att någon annan ska lägga bud utan att bara vi ska ha det lägsta budet och att säljaren tar det sen. Så för att lyckas med ett sådant uppdrag krävs en vattentät plan. Vilket vi nu har.
Den ser ut såhär:
1: Kl 16:00, visningen börjar.
2: Jag och Johan går runt och påpekar ALLA brister i huset högt och tydligt och pratar om att det luktar mögel i alla rum.
3: Under tiden har min pappa, samt min mosters man Andreas gått och gömt sig i varsin garderob nakna och "överraskar" folk när dom tittar runt.
4: På toan nere, som är nyrenoverad o fin sätter vi min mamma till att klämma lite.
5: Under visningens gång kommer mina två systrar med varsin folköl i handen raglandes längs gatan och frågar dom som kollar på huset om dom har cigg och berätta att det är fest på gatan varje måndag, tisdag, onsdag, torsdag och sen är det helg så då är det ju fest då med.
6: På gungan utanför sätter vi lillkusinen Agge till att gunga och sjunga samma sång om och om igen. Sånt brukar uppskattas...
7: Min andra kusin Samuel skickar vi inte till lilltjejens som bor på andra sidan av parhuset. Han får då ta med sig sin elgitarr och spela den enda snutten han kan om och om igen, vilket är Smok on the water.
8: Från samma sida ber vi grannens äldsta barn Adam stå och dribbla med en basketboll och kasta den mot väggen titt som tätt.
9: Där efter kommer min kära moster och plingar på och undrar om någon har sett hennes man, han brukar gå naken i kvarteret och om nån ser honom får dom inte va otrevliga mot honom för han kan bli väldigt arg då.
10: Wille, familjens hund. Smiter in på gården och lägger jätte blajjan orvar där.

Så ser våra planer ut. Vad tror ni om dom??
Om det finns någon frivillig som vill ställa upp på något kreativt sett så gör det bra att göra en anmälan direkt här på bloggen med förslag på vad just ni vill göra.

Kommentarer
Postat av: Malena

Haha låter som den bästaste plan, den är som dom säger planerad in i minsta detalj!!

2009-01-25 @ 12:47:19
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: nina

HA HA HA dagens garv. ni har ju humor så det räcker i er familj. nej jag har nog inget att tillägga ni verkar ha tänkt på allt.

2009-01-25 @ 17:12:15
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: astrid

Inte illa.. med den vattentäta planen är huset så gott som redan erat ;)

2009-01-25 @ 19:03:17
URL: http://www.nogg.se/nova08
Postat av: catti

låter som en lysande plan

2009-01-26 @ 06:17:52
URL: http://catti.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback