-

Utmanad igen!

2009-04-30 @ 22:15:44
Hur tänker du när du köper kläder till barnen? Vad är viktigt? Tänker du unisex?
Jag köper endast det som jag i första hand tycker passar Max i den fas han är i just då, om han kryper, ålar eller liknande. Sen är det viktigt för mig att det passar ihop med de kläder grabben redan har. Får halvt panik när det börjar närma sig tvättdag... Anledningen att jag tänker unisex är för att det är mer praktiskt om vi nåon gång får en dotter men annars vore det att överdriva att jag tänker i dom tankarna, dessutom är jag inte så mycket för det riktigt "grabbiga".

Vad tycker barnen själva? Har de åsikter om sina kläder?
Max tycker inte om att ha för små kläder på sig och själv tycker jag det är FULT när tröjan slutar på halva armen, det går helt bort hemma hos oss. Ännu har han ingen åsikt om hur kläderna ser ut, men det kommer nog så småning om och då får vi väl kompremissa.

Tror du att barnens kläder påverkar deras beteende och utveckling?
Jo, har dom inte kläder efter väder kan dom inte vara barn på det viset som jag tycker barn ska få vara. Samma sak med att kläderna ska varken vara fööör stora eller fööör små, det hemmar leken att behöva rätta till kläderna typ i kvarten.
Nej, jag säger som min mamma alltid säger "hel och ren är det viktiga". Vad som står på prislappen är inte det viktiga.
Barn ska ha kläder som de kan leka i och inte vara oroliga för att dom ska bli smutsiga eller gå sönder.


Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback