-

Helgen som vart.

2009-04-26 @ 22:44:05

Fredagen; dagen som våran helg började med innebar premiär för Max med jordgubbar, tråkigt nog var dom inte svenska men han var inte ledsen för det. Resten vet ni redan från mitt förra inlägg men nu kommer lite bilder oxå.


Max älskar verkligen att gunga.


Medan Max sov passade jag och Johan på att kramas i kärleksporten.





Efter lite kärlek blev jag såhär glad.



Igår (lördag) hade vi fullbokat från början till slut. Vi startade dagen halv åtta med frukost och packa halva vårat bohag för att klara av hela dagen, klockan fem i nio var i på Röda Korset för att gå en heldag i barnolycksfall. Något jag tycker alla föräldrar bör gå eftersom man aldrig kan gissa sig till när och vad eller var en olycka kommer ske. Och det "jobbiga" med barn är att dom har ju inte alls samma HLR som för vuxna, eller vad man gör om dom skulle sätta i halsen illa, vilket typ alla ungar gör, eller vad man gör vid fall som också är otroligt vanligt. Jag kände att det var inge större nytt under solen för min del, men ändå var det skönt att uppdatera minnet, trots allt är det några år sen som jag var aktiv FH (första hjälpare) för korstet. För er som inte vet det så har jag tävlat SM i första hjälpen, himla kul tävling!


Medan vi fick lära oss om olyckor lekte Max så fint på golvet.


När vi kom till sårskador fick Max agera skadad och då fick han ett såhär fint förband av sin pappa Johan.

Mitt och Johans betyg på kursen: Helt klart värd att gå, alla föräldrar bort ta sitt ansvar och gå den, trots allt kan det handla om sekunder om det vill sig illa och skulle det vara så illa, vill vi veta precis vad vi ska göra. Det enda minuset var att det var fint väder och vi var inne. :-)


Efter Röda Korset åkte vi direkt till Djupviks fiskeläger för att fira John som fyller hela 24 år. Hans goa flickvän Lina hade ordnat en överraskningsfest. Vi grillade och alla intog "Pripps Blå" stämningen, vilket inte var speciellt svårt med tanke på hur otroligt vackert det är där ute, söta små fiskestugar, Karlsöarna precis utanför och fullt av trevligt folk.

Max var lite imponerad av Johns STORA bil..
(ni behöver inte va oroliga, vi han inte bara ställt dit Max. Johan ligger nere på flaket och håller i honom. )

För att ni ska förstå hur STOR bilen är så fick Johan ställa upp på kortet med.
Bilen är verkligen sjukt stor!!!

Idag: Söndag. Var vi på Brios aktion. Där shoppade vi lite smått och gott, bla. lite saker till Max säng, ett nytt skydd som matchar hans fina lakan, samt en rolig leksak som man sätter på sängen. Dessutom blev det en gåvagn i svart och "påsen" som man hänger på Baby Björn så bebisen inte ska frysa för 50 spänn!! Och en hel del annat för noll och ingenting! Därefter bar det av till mina föräldrar för brunch som mamma och Hanna hade gjort enastående! Sen chillade jag och mamma medan pappa och Johan gjorde en ny terass i trä.
Väl hemma igen tokstädade vi lägenheten innan vi beställde pizza från Byssan, GOTT!
Och nu har vi sett Bedtime Stories, vilket var Johans "veckans val film". Mycket trevlig film.
Så nu är jag trött, trött, trött, trött.....

Utöver detta blir våran prins åtta månader idag och han satte sig för fösta gången upp själv idag, tidigare han han ställt sig upp och satt sig på knäna men aldrig på rumpan, men idag så. Och det roliga var att när han gjorde det va han i hallen och jag i sovrummet och då ropade han "mamma mamma!" och när jag tittade på honom blev han jätteglad!
Så himla mysigt att höra honom ropa på mig.

Kommentarer
Postat av: nina

Oj vad han kan Max - vilken känsla.

Å vilken härlig helg ni haft.

Älskade bilden i kärleksporten.

2009-04-27 @ 08:16:32
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Annie L

Åtta månader.. Oj va stor han har blitt o va tiden går snabbt..

Vilken fin liten familj du har! Ni verkar ha haft en toppen helg!!

2009-04-27 @ 09:43:03
Postat av: catti

vilken mysig helg.

skönt att kursen var bra

2009-04-27 @ 10:02:55
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Anonym

vart tog min kommentar vägen?? konstigt... sa iaf att max har blivit sååå stor :) snart en vuxen MAN ;)

puss

moster J

2009-04-27 @ 11:24:36
Postat av: Sofie

Oj, vad han blivit STOR! =)

2009-04-27 @ 12:45:17
URL: http://lav0lina.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka fina bilder! Kärleksportsbilderna var ju jättemysiga :-)

Funderar också på att gå kursen. Kan kännas bra att ha i bagaget så att säga...

2009-04-27 @ 23:00:51
URL: http://lan.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

grattis Max! Vikken mysig helg & bra med kursen. Wille älskar också å gunga

2009-04-27 @ 23:11:58
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: cat

Vilken bra helg ni verkar ha haft =) Hoppas att ni får en lika bra valborg!

2009-04-28 @ 19:34:55
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback