-

Turbosemester och kontroll på MVC...

2008-06-04 @ 11:37:18
Älskade älskade Tofta! Vilken dag och kväll vi fick! Kom ut igår vid ett och grillade korv, smarr! Sen drog vi oss ner på stranden och de va som utomlands, varmt, soligt och havet va grönt och blått, så himla fint! Så tro de eller ej, men jag badade! Johan den lilla badkrukan stod i vattnet och tittade på medan jag sälade mig runt på det grunda. Efter de va belöningen glass från panget, alltid trevligt att komma dit och hälsa på lite.
När vi tröttnat på stranden gick vi upp för att göra lite  nytta i stugan, Johan skulle plugga och jag skulle stryka gardiner. Men det tog kanske 20 minuter så kom farfar och tyckte att de va dags för wiskey på kullen. De va nästan höjdpunkten på dagen, för farfar berättade flera gamla historier och de blev många skratt, så som de ska va på kullen i Tofta. Middag blev färsk potatis och flintastek med gott smör.
image96
Såhär glad blir Johan när han får grilla och ni som undrar så är det bara wiskey han går på.

Efter middan vart de prommis på stranden, dömysigt! Men först skulle Johan lätta lite på trycket och gömde sig i skogen, 100 poängen till den som hittar han på kortet, hahaha!!
image97

På vägen hem igen va de bara sådär sjukt fint så man inte kan va annat än kär.
image98

När vi kom hem vart de soffan som gällde och de va då inte dumt de heller, höften tar stryk av sanden, men de får de va värt.

Älskar för övrigt lappen som farfar satt på GRANNENS brevlåda, hahaha!!
image99

Det märktes att man inte sov hemma, men de va inte mycket att göra åt. Vid sju ringde klockan och ville att vi skulle gå upp. Kändes inte riktigt bra men vad hade man för val??
Dags för andra kontrollen på MVC hos Lotta. Blodtrycket va bra och bebisens hjärtljud låg ännu på 148, bara bra! Och sf måttet va nu 29 cm, alltså hade de vuxit hela två cm sen sist.
Däremot va urinprovet lite si och så, så jag ska ner imorgon bitti och lämna ett nytt prov. Sen ska jag få träffa en narkosläkare, för att kolla om det ens är möjligt att få ryggbedövning vid förlossningen sen, kan ju va bra att veta de innan. :-)
Men nul igger jag på sängen och vilar, ska ju på vattengympa idag!! Himla kul!
Shit va mycket man hann med på ett dygn!

Kommentarer
Postat av: Hugo fan club

hej, vi är skaparna av "hitta hugo böckerna" och vi tycker att det är en jätte bra med en ny idé. vi skulle bli glada om ni kunde gå ut på lite udda och roliga ställen och ta lite fler kort "hitta johan".
VC på Hugo.CO

2008-06-05 @ 19:27:15
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback