-

Här är våran bebis!!

2008-04-04 @ 13:52:15

Igår var vi på UL = ultaljud. De va helt klart en av mina lyckligaste ögonblick någonsin, skulle kunna sitta kvar hur länge som helst och bara titta på plutten. BM var hur gullig som helst och kanonduktig, hon jagade våran bebis som inte ville ligga still och fick flera fina bilder, som vi självklart e sååå stolta över. Jag hade aldrig kunna gissa på att vi skulle kunna räkna fingrar och se kammare och förmakerna i hjärtat och hur bebisen gapar och dricker vatten och att den va kissnödig. Hel impad må jag säga, me tanke på att jag har vart så tveksam till och från om att de inte är någon bebis där inne och att de bara va jag som hade inbillat mig ihop allt. Så mina första ord va "Nä, men se Johan, de är ju faktiskt en bebis där!"  Så nu känns de ännu konstigare me vetskapet av att de bor någon i mig. För övrigt fick jag för mig att de är en tjej där inne, men som BM sa, man ska ju inte öppna paketen före julafton och de kör vi på. Men jag tror iaf JUST NU att de är en tjej. Det visade sig att bebisen är 20 cm, huvud till stjärt och hade fina mått. Men att vi fick nytt BF så nu e de 25 aug som gäller istället för 31 aug. Detta innebär att vi nu har HALVTID!!!


image13

Här ligger våran bebis i profil, man ser ögat, näsan, munnen och ryggraden samt en arm.



Här ser man huvudet uppe till höger, en arm, magen och lite av ena benet. Tycker att bebisen är lik sin mamma när man tittar på magen, hihi!



Den här bilden gillade BM bäst, hon tyckte att bebisen höll armarna så kul, jag blev förbannad och undrade varför hon skrattade åt vårat barn tom innan de kommit till världen och slog tanten på käften... Nä, de gjorde jag kanske inte, men de va väl bara att hålla me, hon vet ju bäst..
Men de man ser är att barnet vrider huvudet mot oss (munnen är så bred bara för att man ser käkben till käkben) och först ser man en arm me fingrar till vänster och den andra handen, eller snarare något enstaka finger bakom huvudet.


Kommentarer
Postat av: Tant Cat

åhhh vad gulligt =) Hm.. jag ser lite dåligt bara.. du får visa mig bättre när jag kommer hem.. Fint väder här! Nu ska jag ut och greja! puss

2008-04-04 @ 14:16:07
URL: http://calelicat.blogg.se
Postat av: clara

Klart jag ska visa dig när du kommer hem!!

2008-04-04 @ 16:45:48
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback