-

Det vackra och fredagar

2013-05-31 @ 10:36:00
Fredagar är något alldeles speciellt. För flera år sedan när jag var ute och vickade på dagis och skolor älskade jag att jobba fredagar. Detta för att få få man en kollektiv helgkänsla som alla delar med sig av, folk blir gladare och man önskar varandra trevlig helg. Att gå hem en torsdag var med andra ord rätt värdelöst, alla andra var som vanligt och själv tappade jag hela lyckoruset över att få vara ledig. 
Men nu har jag normala fredagar ett litet tag till innan det är dags att börja sommarjobba på Förlossningen, BB och gyn. Då blir det sjukhustider igen. 
 
Men idag.... IDAG är det faktiskt F R E D A G och vi har lovat barnen att efter dagis ska vi åka till hamnen och äta glass, gå en promenad till Botaniska trädgården och se hur den ser ut, strandpromenaden och så vidare. Vi ska ha fredag deluxe! Just nu är hela ön grön och det blommar i varenda hörn så det är bara till att passa på av njuta av stan innan alla badisar ramlar in och det blir full rulle. Jag har inte det minsta något emot turisterna men det som hela stan känner att det är lugnet före stormen och allt står redo att användas, lite som innan barn invaderar ett barnkalas som är fint dukat med allt som hör till. Så nu ska vi njuta av stan, ta det lugnt, chilla, vägra bråka om småsaker och bara va. 
 
Hemma börjar pionerna slå ut. Dom är så vansinnigt vackra! Jag tror att vackra saker får själen att må lite bättre. Det heter att man kan inte köpa sig lycka och det är sant i mycket men ändå blir jag glad varje gång jag tittar på dessa magiska stora marängblommor. 
 
Igår gjorde Johan och Hugo tacos medan jag och Max dukade fint på lilla verandan på framsidan, där satt vi sen i solen och bestämde att det var inte sista gången det blev middag där. Till och med buskarna på framsidan har nu fått karaktär och vi får ljus. Inte hade jag en aning om att jag var en sån jäkel på att frissera buskar men det är alltid när man överraskar sig själv med positiva saker. 
 
Slutligen nu så är det dags att sätta igång med surdegsbröden som ska bli frukost till helgen. 
 
SÅ TREVLIG HELG TILL ER ALLA!! PUSS!!!
 

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback