-

Recept på musslorsoppa/musselgryta.

2013-03-26 @ 10:00:00
En sak är säker. Jag gjorde ett megakap när jag för för Johan. Han kan komma på nya rätter, ser kombinationer som jag aldrig skulle drömma och lyckas ofta med bravur! Som i helgen när han gjorde en musselsoppa som vi serverade med surdegsbröd (såklart ;-))
 
Här har ni receptet:
3dl vispgrädde
2dl matlagningsgrädde
1 ölkorv, av valfri smak. Vi hade cabanossy 
1 fint hackad gullök
1 msk tomatpure
1 tsk sambal olek
1 paket frysta kokta musslor 450g ( finns på ICA Maxi) som har fått tina
Salt
Svartpeppar
 
Gör så här
 
Fräs lök och korv tills löken är mjuk. Tillsätt tomatpure ,sambal  och fräs runt.
Tillsätt grädden och låt koka ihop
Tillsätt ev lite peppar och salt om det behövs.
När smaken på grunden är till behag tillsätt musslorna och låt de bli varma.
Serveras med en bit bröd
 

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback