-

Recept på edamerbönor

2013-03-17 @ 23:03:00
Detta jag känner är nästan som en skyldighet mot er alla, att dela med mig av detta busenkla och vansinnigt goda för stora som små recept på edamerbönor. För er som aldrig ätit dessa bönor tidigare så ska man inte äta upp själva skalet utan man tar tag i ena ändan sätter bönan i munnen biter lätt till och drar ut bönan igen, kvar blir kryddorna och bönorna i munnen. Max fixar det galant men Hugo pillrar sönder skalet med fingrarna men hela familjen skulle kunna äta ihjäl sig på dessa magiska bönor så därför serverar vi dem så ofta vi bara kan.
Vi köper våra bönor på ICA i frysdisken, har ännu inte hittat dem någon annan stans.
 
Recpet:
färsk ingefära, några nypor
sichuanpeppar, hel eller mald i kvarn
matolja
flingsalt
 
  1.  Riv ingefäran, strö över peppar efter behag. Lägg i en kall stekpanna med rikligt med olja.
  2. Värm på och skicka i bönorna, rör runt.
  3. Avsluta med att strö flingsalt över.
Varsågod!
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tackar allra ödmjukast för det receptet!!
Såndär bönor är snudd på beroendeframkallande.....

Svar: Ja dom är att dö för! (nästan iaf ;-))
clara

2013-03-18 @ 14:18:53
URL: http://enfisksomheterjohanna.blogg.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback