-

Välkomna till gästrummet.

2013-06-28 @ 07:30:00
Vi har gjort om ett förråd som var fullt med hyllor och betonggolv och tråkiga väggar till ett trivsamt gästrum. Vi kostade på oss nya sängar för vänner och familj. Så småningom ska det in ett skrivbord också där jag kan plugga i lugn och ro, så jag räknar med att bo där ute nästa vår när c-uppsatsen ska skrivas. ;-) 
Det vi gjorde var att sätta ytterpanel på ena väggen, färg på övriga väggar, laminatgolv, nya sängar, täcken, kuddar och lakan. Brickbordet hade jag tänkt ha på övervåningen i huset men nu hittade det en helt ny oväntad plats. 
Att få plocka fram saker som legat i lådor eller loppisfynd som aldrig hittat en plats tidigare är ren lycka när det kommer på plats. Som mina gamla tavlor med en balletdansös och en afrikask dansare. Och korklisten som jag köpte på en loppis förra sommaren. Hatten köpte jag på Gran Canaria och både lupinerna och luktärten är plockad på gården och intill. Orkidéen fick vi i inflyttningspresent av våran vän Petra som är full med små rosa blommor. Kan det passa mig bättre? Jag kan helt ärligt säga att jag är förälskad i rummet och vill flytta ut dit! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Men så mysigt! Dig skulle man besöka märker jag ;)

Svar: Ni är så välkomna! :)
clara

2013-06-28 @ 08:21:58
URL: http://www.emmgus.blogg.se
Postat av: Johanna

Du kan få komma o inreda mitt sovrum som jag aldrig kan få mysigt!!
(iofs mer en kostnadsfråga än idétorka...)

Svar: Ja! Visst det! Ett tips är att man flyttar på saker man har hemma och ger dem nya platser. :) Kram!
clara

2013-06-28 @ 18:49:57
URL: http://enfisksomheterjohanna.blogg.se
Postat av: Annie L

Men gud va mysigt! Era gäster kommer garanterat att trivas där!!

Svar: Tack! :)
clara

2013-06-30 @ 12:05:39
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback