-

Piff och Puff

2012-10-26 @ 13:41:49

Barnen tror att deras livsuppgift är att springa runt som Piff och Puff och riva fram saker överallt och därmed förvandlas jag till en tjatmoster som går runt och påpekar att dom måste lära sig städa, ni får gärna leka men att hälla ut allt på en hög på golvet är inte att leka osv.... Familjefrid om jag får be!

Häromkvällen cyklade hela familjen till simhallen och frös halvt ihjäl i poolen, men vi hade kul. Det märktes massor att barnen hade med sig färdigheter från veckan på Rhodos. Dom var som två sälar båda två, dessutom vågade Max hoppa från trampolinen där han spexade för hela badhuset. Hugo var med mig i duschen. Jag hade laddat med vindruvor så han satt så fint i bastun och hade det gott. Riktigt mysigt.

Men jag kan inte bara skälla på Piff och Puff. För idag har Hugo varit utan blöja hela dagen och han springer på toa när han behöver. Dessutom städade de båda upp sina rum (efter ett utbrott som säkert hördes över hela Visby) och till sist somnade Hugo av sig själv i sängen vilket han aldrig lyckats med tidigare. DÅ var jag stolt må ni tro! Det är ett bevis på att dom inte är helt utan hopp för framtiden.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, my name is Reagan. I ve sent you a message on Fb about the winteroveralls you posted.

2012-10-26 @ 14:08:50
Postat av: Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Känner verkligen igen de där med att springa och plocka, konstant =)

Svar: Ja man kan bli galen! :D
clara

2012-10-26 @ 19:16:40
URL: http://www.emmgus.blogg.se
Postat av: Eddie och Barnen På Bristol Academy

Piff och Puff verkar ändå vara ett par sköna typer :) Söta också! Anna :)

Svar: Visst är dom! :-)
clara

2012-10-29 @ 07:37:24
URL: http://bristolacademy.blogg.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback