-

Varde julefrid (och en nedrans massor av prover.......)

2012-11-22 @ 19:01:23
Att mina värden är lite som dom är börjar vi nu förstå så idag började utredning deluxe. Ett gäng rör senare så får vi se vad detta betyder..... Idag är en riktig mysardag och eftersom att detta är enda dagen denna vecka som jag inte jobbar får jag passa på att plugga lite och vila upp mig. Så mamma erbjöd sig hämta barnen på dagis och sen har de lekt medan jag har pluggat. Ljusen lyser i varenda vrå och jag bara lääääängtar efter att få hänga fram alla stjärnor, ställa upp stakar och mysa till det än mer. 
 
Idag gjorde jag något jag aldrig gjort tidigare, jag tackade nej till ett vikariat ända till den 15 januari på medicinavdelningen. Jag värderar min familj, hälsa och julledighet högre än en månads extra inkomst. Det känns som ett otroligt vuxet beslut. Att tacka nej till en månads extrajobb (dvs en månads lön) för att redan nu se att det kommer en vårtermin då jag inte vill vara som en trasa. Samt att det är nu som barnen är små och vi vill ha julen tillsammans. Så det finns inget (förutom att vi skulle fylla på kassan) som talar för att jag ska jobba hela julen och därmed inte vara ledig mer än en hel vecka (då vi var på Rhodos) på ett helt år och jag vet att det finns många som lever så, men jag är då inte skapt för att ha det så, jag vill hinna leva också. När jag är färdig ssk lär jag får jobba både julafton, nyår och alla andra storhelgar oavsett vad jag tycker om det hela för då ingår det och mer med det är det inte. Men i år tänker jag fira jul och hela konkarollen med familjen och det känns som världens enkelaste beslut! VARDE JULEFRID!!
 

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback