-

Recept på LCHF müsli

2012-05-31 @ 13:31:58
LCHF frukost
Att äta äggröra och omelett dagarna i enda är himla trist efter ett tag kan jag lova. Så jag var tvungen att utveckla min frukost, och ni älskar jag den! Eller snarare, hela familjen älskar den, alla vill ha hallon i yoghurten och god müsli. En bra start på dagen.
Du behöver till ca 1 liter:
2 dl solrosfrön
2 dl linfrön
2 dl pumpakärnor
2 dl sesamfrö
2 dl hackade, osaltade mandlar eller nötter
ev. kokosflingor el. kanel.
Blanda alla ingredienser. Variera mängden frön efter eget behag. Och stek dessa i stekpanna eller i låg värme i ugnen för att få en krispigare yta. Förvara i tätsluten förpackning.
Servera med:
Naturell yoghurt, och bär. atips är att ta fram så mycket bär som önskas kvällen innan (om de är frusna) och låt dom stå i kylen över natten.

Kommentarer
Postat av: Carola

Jag brukar köra med solrosfrön, pumpafrön, linfrön, hackade naturella nötter och gojibär :) Tycker att gojibären är som pricken över i :p

2012-05-31 @ 13:49:20
URL: http://gutecarra.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback