-

Tack för en alldeles underbar lördag!

2012-03-31 @ 23:13:29
Nu ligger jag här i sängen med tre prinsar sovandes under mina vingar. Tre prinsar, tänk så många som letar med ljus och lykta för att finna en prins och till mig har det kommit tre. Snacka om att jag har det bra! Och vad är det som är så himla bra med denna dag då? Snö igen? Nej. Förkyldningen? Nej. Utan det är så att trots dessa två megaminus blev denna dag riktigt härlig. Småkillarna var hos svärmor och svärfar mellan 10-14 så jag och Johan låg hemma tittade på Nyhetsmorgon, åt hemmagjorda kardemummaskorpor, läste tidningar och planerade framtiden i lugn och ro. Sen åkte och åt lunch på Sunes elefant, gott! Även det gjordes i lugn och ro. Och slutligen hann vi med både Elgiganten och rusta innan vi åkte för att plocka upp våra trollungar. Att få några timmar i just lugn och ro mitt på dagen med Johan är inget jag är bortskämd med. Barn är härliga men dom är även motsatsen till lugn och ro..... Så tack snälla Lena och Janne för passningen idag! När alla åter var inknycklade i bilen for vi in till stan. Vi lyckades köpa saker till trollens påskägg och sommarens bikini till mig(!). Jag brukar alltid gå och tveka, känna mig stormgravid eller nyförlöst med en 15kg degklump till mage, eller så har jag tyckt att förra årets får duga..... Men i år så är det andra bullar, den är säkert inte det minsta praktisk men så får det bli. Jag har inte ens testat den ännu då det lär väl bli ett intressant projekt om det blir den eller burkini eller vassen i år eller varför inte alla tre på samma gång?! Måste bara komma ihåg då att ta på mig allt i rätt ordning då..... Jaja, det beställdes hem pizza ikväll till familjen, åt helvete med alla bikinikrav! Iaf för idag.... Efter maten bjöd Max och Hugo i vanlig ordning på cirkus/dansshow. Dom är helt fantastiska när dom dansar runt och spexar. Sen dukade Max helt själv av borde och ställde in allt i diskmaskinen på rätt platser. Visste att man skulle få nytta av dom någon gång. ;-) Slutligen släkte vi alla lampor och tittade på finalen i Gladiatorerna, båda mina favoriter vann. Max sa diplomatiskt att han inte hejjade på någon, men jag tror att den lilla förädaren hejjade på gladiatorerna i smyg... Nu är det sovdags och så ska det få bli. God natt!

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback