-

Första dagarna på nya jobbet.

2012-06-05 @ 21:19:47
Nu undrar nu säkert hur jag haft det de senaste två dagarna på nya jobbet på BB/förlossningen/Gyn. (Här ligger alla tre bitarna vägg i vägg) Jag stormtrivs och kan inte göra annat när personalen är underbar, mina "handledare" är kunniga och finns verkligen där för att lära upp mig. Idag fick jag lära mig förlossningssidan, mycket spännande vill jag lova! Och mycket att ta in. Det är en helt ny värld som öppnat sig och det är med pirr i magen jag nu längtar efter att få testa på flera av de bitarna vi idag tittat på. 
   Något jag inte är van vid är tiderna, att jobba i ottan och sent på kvällen. Men jag får väl så rart vänja mig helt enkelt. ;-) 
  Och hör och häpna, jag C Y K L A R till och från jobbet, jag susar ner för alla backar och stönar mig hem. Ska bara komma på ett smart sätt att varva ner snabbt på när jag kommer hem om kvällarna. Tips mottages gärna! 
 Så trots att jag är hungrig på att få uppleva det som jobbet innebär så kan jag meddela att det är helt okej att få ha en ledig dag med familjen imorgon, att få landa i alla intryck och få ladda på batterierna inför två till dagar. 
 

knoppar 

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Härligt att du känner så.

Ha en fin dag i morgon!

2012-06-05 @ 22:25:14
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Åh vad underbart. Ser fram emot o höra mer om jobbet.

2012-06-06 @ 07:43:48
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: catti

Vad härligt att höra att det känns så bra. Hör av dig om du har tid med en lunch nu när du jobbar. Kramkram

2012-06-06 @ 10:49:29
URL: http://catti.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback