-

Ljuva lucia!

2012-12-13 @ 18:08:54
Som sagt, är det en tradition jag gillar i detta land så är det lucia, för den innebär mys, lugn och stämning för mig. (jag vet att i många delar av landet innebär denna dag ungdomsfylla men på våran ön har denna tradition slagit rot, tack och lov) För länge sedan köpte vi två uppsättningar med stjärngossestrutar och stjärnor till killarna. Men så kom har Hugo för någon dag sedan talat om, klart och tydligt att han skulle va "Hia mamma, ha hus här i håret!" och så har han pekat med fingrarna i håret hur ljusen ska sitta, precis som en luciakrona. Max stod fast vid att han skulle vara stjärngosse. Men Hugo, han var tvärsäker på sin sak. För första gången i sitt liv har han sett något framför sig och verkligen längtat och sett fram emot att få vara med om det så självklart ville vi då att han skulle få vara det han önskade. Jag köpte en krona och slog sedan in den så han fick den i adventskalendern idag och som han blev glad! Han hade kronan på sig helva vägen till dagis och var en alldeles underbar lucia sen på dagis. Max var fantastisk som stjärngosse tillsammans med en av fröknarna, han sjöng och dansade och våra tårar var ett faktum över hur underbara alla barnen var. Efteråt kom rektorn fram och sa att hon tyckte att Hugo var så söt så som lucia och att hon tyckte att det var kul med en kille som lucia, dvs det finns kloka rektorer också, alla är inte fossiler!
 
Vi var självklart de stoltaste föräldrarna någonsin, både av det fina uppträdandet och bara över att fått vara en del av denna underbara eftermiddag. Hugo har ännu inte tagit av sig kronan och den lär nog får sitta ända fram till påsk är jag rädd. 
 
När killarna somnat ska jag och Johan ha mysmiddag.
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Dör sötdöden. Ryser och ler stort. Allt på samma gång. Jag älskar era barn. Puss och kram

Svar: Detsamma!! Kramar!
clara

2012-12-13 @ 19:43:47
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Superfin Lucia!

2012-12-13 @ 19:57:23
URL: http://www.emmgus.blogg.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback