-

Firar ett 5 år gammalt + idag.

2012-12-31 @ 12:08:00
Många nårsaftonar har passerat, en del minns man mer än andra och är det något jag insett så är det att nyårsafton blir sällan som man tänkt sig. För fem år sedan jobbade både jag och Johan på Coop som galningar. Båda skulle jobba nyårsafton men jag slutade tidigare. Hela dagen hade varit annorlunda än andra dagar, jag var überkänslig mot snuset, blommorna höll på att få mig att svimma, när jag till och med reagerade på en kunds parfym insåg jag att allt va nog inte som vanligt. Så för att utesluta mitt skumma beteende, samtidigt som Johan tidigare under veckan hintat om att jag inte var mig lik och frågat om inte mensen var sen, jag förklarade det hela med mycket jobb, julstress som alla andra människor. Men eftersom vi skulle iväg på fest hos Johans vänner denna nyårsaftonskväll insåg även jag att det var nog lägligt att ta ett test. 
Jag hade inte ens slutat kissa förän ett STORT FETT + visade sig. Hela jag skakade, jag tittade på testet om och om igen. Detta var inget vi planerat, men precis som det finns par som får kämpa i år för att bli gravida så är vi motsatsen. Den kvällen blev det ingen fest med gänget, vi stannade hemma. Pratade, spekulerade, skrattade och fasade inför vad som komma skulle. Max visste själv när han skulle komma till oss och han hade inte kunnat komma mer lägligt, han har fyllt oss med glädje, kärlek, oro, skratt och värme. Det plusset gjorde oss till en familj, det bästa som hänt oss och den största utmaningen man kan tänka sig, såväl psykiskt som fysiskt.
 
Men något jag aldrig kommer att förstå är hur ett + på en sticka kan bli något så perfekt. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback