-

Träning när det är som bäst.

2012-04-18 @ 15:33:54
Min lunchträning har blivit helig. Det fyller mig med energi av såväl passen som att folket som finns på Visby Träningscenter. Jag får prata lite strunt i några minuter med andra levandes människor och sen får jag röra på kroppen. Winn-Winn! Och idag var det Jacobs skitroliga spinningpass med frågesport.  Jag säger då bara det, den mannen är otrolig med sina frågor! Jag kan knappt en enda men jag sjunger desto mer. Det fina med det passet är att jag får så mycket extra med ork för att musiken är glad och trallvänlig, då glömmer jag det jobbiga, men det märks på kläderna att jag blir precis lika blöt som när jag tränat ett spinningpass som inte har tilltalande musik. Att kombinera det med några axel- och bicepsövningar i gymmet och inte att glömma mage. Då har jag fått med hela kroppen. Sen kommer jag tillbaka till mina böcker och datorn och kan fortsätta mitt hysteriska pluggande.
Träning är frihet för mig, jag blir lycklig, galen och full av endorfiner när jag får röra på mig i takt till musik oavsett om det är med eller utan tygnder.
Jag brukar tänka en riktigt klassisk tanke "den bästa träningen är den som blir av". Och nog stämmer det. Träning är lika viktigt för den fysiska kroppen som den psykiska kroppen, men något jag hatar är när träning blir någon form av tävling. Träning och träningens mål är individuellt och oavsett om de andra trampar dubbelt så fort så är jag ändå nöjd för jag gick till passet trots att jag var svintrött efter att ha sovit i hög med hela familjen i samma säng, jag gick dit trots att jag väger 15 kg mer än de flesta och jag är bara där för min egen skull. För att jag vill träna.

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback