-

En helg i en rasande fart.

2012-04-16 @ 09:54:06
Där for den helgen iväg innan vi ens nös. Men vi har gjort en hel del, började med spöregn och filmmys med hela familjen. I lördags gick vi en sväng på stan, hittade klänningarna till mina tärnor till bröllopet och en massa annat fint. Måste medge att det är en rasande fin känsla att bocka av saker inför bröllopet redan nu. Vårat mål är att inget ska stressas över, allt gör vi tillsammans och i lugn och ro. Det ska ju va kul att gifta sig.
På eftermiddagen kommer mamma och pappa på fika som åts på balkongen med två små vildar som hade myror i brallarna mest hela tiden.... Men gott och trevligt var det. Den kvällen somnade vi alla i en hög.
Söndag. Söndag. Söndag.... Vi fortsatte med vårat tvättmaraton och strykmaraton och inte tala om uppfostrabarn-maraton.... Både jag och Johan kände oss som hemmafruar från 1930-talet. Jag hade sovit som en kratta hela natten, eller snarare knappt sovit alls. Har alldeles för mycket att grubbla över med skolan just nu, beslut som ska tas.... Men dagen gick och med hjärtat i halsgropen så överlevde vi denna dag. Vi har sedan en tid tillbaka funderat på att ta bort grinden till trappen men varit oroliga för Hugo om han skulle fixa det eller inte. Så hela söndagen bestod av utfall från både mig och Johan när vi inte visste var Hugo var, men självklart fixar han det galant! Så nu är den väck, himla skönt faktiskt.
Lista på saker jag längtar efter just nu:
  • Att båda barnen kan klä på sig alla vanliga kläder samt utekläder själva.
  • Att Hugo ska börja prata så man kan diskutera med honom.
  • Att de ska sluta leka (slänga sina leksaker) överallt i hemmet.
  • Att det ska bli ännu varmare ute.
  • Att få ha en helg i sommarstugan med familjen.
  • Att få börja sommarjobbet på BB/förlossningen.
  • Att jag och Johan får en helkväll utan barn.
  • Surfers mat (hör ihop med punkten ovan), jag skulle kunna äta ihjäl mig på deras mat!
  • Få ligga i sängen och äta frukost och titta på nyhetsmorgon i lugn och ro.
  • Kvällens träningspass! Har dock inte bestämt mig än för vad det blir.

Kommentarer
Postat av: Catti

Mycket på din lista känner jag passar mycket in på mig med.

2012-04-16 @ 11:22:36
URL: http://catti.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback