-

Jag ligger hellre med Mora träsk.

2011-09-05 @ 21:35:32


Jag och Max var i söndags och såg och upplevde Mora träsk. Tänk att dom har kört sina låtar för barn i över 40 år! 40 år!! Det gör mig gråtfärdig av lycka. Jag älskar när folk helhjärtat gör saker för barn och när dom gör det bra. För nog är dom bra alltid, den som inte skrattar när man gör deras sånger med rörelser skrattar nog aldrig. Jag hade ofta deras sånger när jag var tränare i gymnastik för småbarn. Sen körde jag samma uppvärmning med mina gamla cheerleaders och vi blev både varma och på bra humör.
Barnen lär sig motorik, var kroppsdelar sitter och att våga ha kul, att allt inte är på allvar. Så därför hade jag och Max en riktig guldstund tillsammans med massor andra som också insett det fina med dessa män. Många av oss föräldrar har faktiskt själva diggat till dom när vi var små.
När vi kom hem och helt saliga berättade om våran stund för Johan och allt vi upplevt från Tigerjakt till sodasprut.. Max lämnar oss efter ett tag och jag och Johan pratar vidare om dessa män och hur fantastiska dom är. På något vis kom frågan upp, groupie till två män som spelat barnmusik i hela livet eller groupie till ett coverband med unga killar som får bekräftelse genom grouipes. Utan tvekan till gubbarna. Aldrig att killar som suktar efter makt skulle få mig på fall, sjunga en cover kan alla göra. Men att underhålla barn och föräldrar i 40 år är hedersvärt! Så därför ligger jag hellre med Mora träsk!

Detta var nog det konstigaste jag skrivit på mycket länge, så jag förstår om ni inte förstår ett smack.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Har du varit cheer-tränare ? Ballt. För vilken förening ? Är själv både tränare och aktiv just nu.:)

2011-09-16 @ 23:33:19
URL: http://emeliesdagar.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback