-

Mina barn är två av de barnen som Kalla fakta pratade om....

2011-11-18 @ 11:43:57
Idag är jag sjuk, har ont i bröstet och kan bara lugga här och vila. Då passade jag på att se Kalla fakta om dagis. Tråkigt nog kände jag igen lite av det som beskrevs, oron över att personalen en har tillsyn över barnen, framförallt Hugo som är totalt opålitlig och klättrar på allt och rymmer varannan sekund, samtidigt som han stoppar allt i munnen och bits när han saknar ord. Jag har bett dom att mer eller mindre punktmarkera honom, men jag får ingen reaktion från personalen. Hemma kan vi inte lämna honom ensam en minut som han är just nu. Jag är rädd att han ska skada sig eller skada något av barnen. Han är förliten ännu för att prata förstånd med och jag är helt övertygad om att det kommer gå över men just nu behöver han ha två extra ögon på sig hela tiden. Och Max sen, i våras när jag skulle hämta honom en dag blev han knuffad av ett annat barn ute på gården så att en bit av hans ena framtand gick av. Sånt händer. Men det var just det att trots att jag stod där och såg han falla så sa en av fröknarna "jag såg när han ramla, det var ingen fara"??? Är det ingen fara när ett barn ramlar rätt på ansiktet och slår av en bit av en tand?? Eller som nyligen när han klämde ett finger så illa i ytterdörren på en stoppsten som provisorisk legat där sen Max började på dagis. Han fick en stor blodblåsa och en blånagel av värsta sort och han har så ont i sitt finger. Direkt beställdes ett riktigt dörrstopp, men det var som först efter skadan, hela dörren saknar klämskydd, där Hugo bl.a. klämt sin hand. Men jag har fått fråga om de anmält olyckan, vilket dom inte hade och jag tror inte att dom är dom enda som struntar i att anmäla när barnen skadat sig. Så jag är inte alls förvånad över de hemska rapporterna som kommit fram om brister på dagis, våra barn borde skyddas lika bra på dagis som hemma. Och visst tusan hände olyckor hemma också för barn är människor och människa betyder sårbar. Så så enkelt är det med det men jag so förälder ska vara trygg när jag lämnar ifrån mig det dyrbaraste jag har, alla dagar. Ja just det han rev upp sin lilltå mot en dörr också nyligen som inte var så fint det heller..... Ja ja listan över skador på dagis får man nog helt enkelt räkna med att den fortsätter i samma sorgliga fart....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Skrev ni någon skaderapport när han slog tanden? Det ska finnas sådana på dagis och de skall skrivas vid olyckor!

2011-11-18 @ 13:52:29
Postat av: Clara

Ja, jag fick be om dom fixa det.... När jag jobbade som lärare var vi skyldiga att anmäla alla skador. Är det inte samma skyldiget på dagis. Jag minns aldrig att vi någonsin tagit fram något papper när barnen råkat skada sig.... Vad säger du Jenny??

2011-11-18 @ 20:59:28
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vi har ett papper som vi alltid fyller i vid skador och det får alla föräldrar veta. Trodde jag var skarp rutin överallt men jag känner inte till kommunens verksamhet öht.. Bra att ni gjorde det och hoppas Max slipper framtida problem med tanden! Kram!

2011-11-18 @ 23:39:33
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback