-

Perfekt dag för att baka bullar!

2011-05-01 @ 12:05:38



Börja med att göra en sats bulldeg receptet hittar du här. Men mal även i kardimumma efter behag.

När degen är redo för att bakas ut börjar det kluriga men även det roliga. Baka ut degen till en stor rektangel och bre den med smör, vik den dubbelt och skär med ca två ca breda tungor. Sen är det bara att snurra till det regält och se till att stumparna hamnar under bullen.

Låt bullarna vila under duk i 30-40 minuter. Sätt på ugnen på 200 grader och pensla sen bullarna med smält smör och strö rikligt med strösocker över bullarna innan ugnen väntar. Tiden i ugnen varierar men man ser när dom är färdiga, min tog ca 7-8 minuter.

Helt fantastiska nygräddade, speciellt med hallonsaft till. Om du frågar mig. :)

(ett tips är att göra dubbel sats av degen och passa på att göra både solbullar OCH sockerbullar på samma gång!)

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback