-

WWLD? What would länsstyrelsen do?

2011-07-14 @ 10:13:58
Här går Calle och hugger ihjäl en orm som skrämt dem och nu är han anmäld av Länsstyrelsen. Då undrar jag wwld, som det bekant brukar uttryckas wwjd (what would Jesus do?) hade dom tagit fram stora ormboken, letat upp ormen och sen tagit ett beslut över vad man ska ta sig till med denna lilla varelse. Eller ska var man kunna sin ormkunskap, jag kan då inte minnas att jag någonsin läst om någon orm i skolan eller ska varje svensk av naturen kunna skilja på en huggorm och en fridlyst snok? Hade nu Calle sagt "kolla in den ofarliga fridlysta snoken den måste jag döda!" hade det varit något annat, men nu ville han hjälpa sin bror med dotter från att bli bitna av denna orm. Skulle jag se en orm hade jag varit övertygad om att den var ute efter att döda mig oavsett storlek och utseende och jag kommer göra mitt allt för att överleva den. Jag vet jag är en fjant, men så är jag rädd för alla djur med eller utan ben som lever vilt i naturen. Så vem vet en dag kanske det är jag som sitter där anmäld att Länsstyrelsen.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag känner som du. Jag vet dock inte om jag hade vågat döda den eller bett någon annan göra det åt mig. Förmodligen hade jag bara lagt benen på ryggen och dragit därifrån.

Sedan vi skaffade hund går jag nästan ständigt omkring och oroar mig för vad vi ska möta på våra skogspromenader. I hate ormar!!!

2011-07-15 @ 00:47:13
URL: http://gundel.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback