-

Smutronställe och smultronmarmelad.

2011-07-01 @ 08:39:04


Under en promenad i Tofta ramlade vi över att riktigt smultronställe och som vi plockade! Sen började vi filura på vad vi skulle hitta på för att kunna njuta av dem så länge som möjligt och då slog det mig att man kan göra smultronmarmelad. Sagt och gjort så gjorde vi ett försök och min gud så gott det blev! Ser verkligen fram emot att ta fram denna marmelad en sen höstdag och direkt känna sommaren igen.

Så vill ni göra smutronmarmelad så köp strösocker med pektin i och koka upp lika delar bär med sockret och blir det skum så ta bort det innan ni häller upp marmeladen på destilerade burkar.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 06:31:06
URL: http://gravidforsakring.net
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback