-

Några viktiga frågor!

2011-01-06 @ 23:52:24
Nå hur ser det ut hos er? Detta är något som ånga gånger är självklart om hur man bör göra och ändå är det olika hos nästan alla jag känner. Gran, tall, plast eller inte alls??? Hellre är jag utan gran helt och hållet än att ställa in en plastgran, det bara är så. Våran gran, lyser hela tiden vi är vakna, det är det första och sista vi gör på dygnet. För mig är granen BIG DEAL! Det har det alltid varit, när jag var liten brukade jag gå upp extra tidigt på morgonen för att sätta mig framför granen och halvsova där istället tills resten av familjen vaknade. Och trots att jag älskar mitt lilla träd så är jag U S E L på att vattna det, VARJE år ser julgransplundringen ut likadant hemma hos oss, Johan skakar lite på trädet, sen ligger en miljard barr på golvet, vi sopar undan och sen klär vi av allt lull lull, därefter skäms jag som en hund när den ska bäras ut till bilen och måste därför säkra vägen så att grannarna inte ser våran fula misskötta gran. Därefter deppar jag veckan ut för att rummet ser tomt ut.

Så nu vill jag veta hur era heliga granritualer ser ut.
1. Äkta, plast, ingen alls?
2. När kommer den på plats? Datum?
3. När åker den ut?
4. Dansas det runt den?
5. Stjärna, spira, inget alls?


Mina svar:
1. ÄKTA!! Detta året har vi en kungsgran, det blir det inte nästa år för den är inte lika fin som dom som finns i skogen. Det fina är att den inte barrar.
2. Den 23 dec. Men i år gjorde vi lite annorlunda vilket inte kändes bra med att ta in den den 21 och det var bara för att hela familjen var hemma och behövde peppas lite.
3. Vet fan inte, skulle kunna ha den kvar till påsk.....
4. SJÄLVKLART! Minst en gång, vi har redan dansat två gånger.
5. Inget än så länge och det är bara för att vi ännu letar efter den ultimata perfekta prylen att sätta på toppen.


Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Gran är asviktigt. Ingen jul utan gran (nästan).

I år hittade vi ingen gran då bev det tall. Vill helst inte ha plast.

KLär den den 23:e tar ut den när den barra för mkt. Har gärna kvar den ganska länge.

Nä ingen dans. Tyvärr. Kommer inte runt. Får vi ta nästa år.

Stjärna.

2011-01-07 @ 13:26:35
URL: http://ninaruthstrom.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback