-

Angående julkort.....

2011-01-07 @ 11:14:34
Nu när vi börjar städa undan julen så kollade vi på alla fina julkort vi fått, allt från spelandes kort till bilder på vänners barn och ena finare tomte kortet efter det andra....
   Varje år lägger vi ner både tid och pengar på julkort till våra nära och kära och det gör jag med glädje, dels för att jag tycker det är kul att få visa upp mina småtomtar och dels för att jag vet hur glad jag blir när det ramlar in julkort hos oss från alla vi känner.

Men nu kommer jag till frågan....Till vilka skickar man julkort? Bara för att man i flera år tidigare har skickat till delar av släkt, eller gamla vänner måste man då fortsätta trots att det aldrig kommer något tillbaks? Risken med att katt och råtta skickandet uppstår med att man ena året skickar till någon som då glömt bort en och sen skickar i panik ett kort tillbaks och nästa år blir det tvärt om.... Och är det ok att bara skicka till dom som man vet att man får svar av?

En sak vet jag och det är att nästa år ser våran julkortslista en aningens annorlunda ut.

Kommentarer
Postat av: Carola

De där tycker jag också är lite klurigt. Vi funderade på att skippa julkort helt iår. Men ändrade mig i sista stund. Tänkte att dom där släktingarna på fastlandet måste ju få ett kort på våra barn. Men om dom får blir ju den o den o den kanske lessna över att inte dom får. O tillslut slöt de med att ska vi ändå fota och skicka så kan vi skicka till alla nära o kära :p

Får ta en ny funderare nästa år om vi ska strunta i det helt då kanske.

2011-01-07 @ 12:26:33
URL: http://gutecarra.blogg.se/
Postat av: Nina'

2011-01-07 @ 13:20:28
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Intressant fråga!



Jag tycker man ska skicka till den man känner för att skicka till helt enkelt.



Jag har fortfarande aldrig fått iväg några julkort i hela mitt liv. Kanske kommer det aldrig ske. Jag kommer i vilket fall inte göra det förrän jag själv har lust.



Jag får inte dåligt samvete över att jag inte skickar till dem som skickar till mig. MEN det som kan kännas lite jobbigt är om t.ex. ni tror att jag skickar till ANDRA men inte till er. Men nu vet ni. Jag skickar alltså inte til någon.



Det är kul att få julkort och jag brukar tacka för dem. Min mamma får dåligt samvete när hon får kort av dem hon inte skickat till och skickar då NYÅRSKORT istället. Hon gör som hon vill. Men för mig räcker det att säga tack.



Kram på di

2011-01-07 @ 13:24:46
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Anna

Jag tycker man skickar till de som man vill skicka till, inte strunta i moster Agda för att hon aldrig skickar kort, det är larvigt!! Man borde skicka julkort för attman själv vill skicka till just de och inte för att man får tillbaka, hoppas du förstår hur jag menar, svårt att formulera mig..

Jaja jag tycker inte du ska ändra din lista för att du inte får från alla du skickar från, då skickar du ju bara för att få tillbaka julkort själv och då är det bara larvigt..

2011-01-07 @ 19:29:45
Postat av: clara *författaren*

jag må va larvig men nu är det så att vi ändrar inte i listan för att vi inte får tillbaka utan för att vi helt enkelt inte vill ge dessa personer julkort. Jag tycker att det är jättemysigt att ge alla av de äldre i släkten julkort för jag vet hur glada dom blir och det blir en riktig win-win.så att säga, så så är det med det.

2011-01-07 @ 20:34:49
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback