-

Dagens (jul)ros går till mig!

2011-12-22 @ 22:08:22
julros
För att jag har nu snart läst mitt första år på sjuksköterskeprogrammet, det höll på att kosta mig livet. Nja kanske inte, men en utbrändhet med alla dess följder har jag hunnit med. Helt enkelt, att plugga denna turbolinje med barn när man inte läst på Högskola innan är ingen höjdare. Men jag lyckades.
På praktiken jag hade nu fick jag så fina ord i mitt omdöme att det var inte klokt. Blev så stolt över mig själv och jag kan idag säga att det är tur att jag arbetat som lärare tidigare och fått gå flertal ledarskapskurser.
Jag har även gått ner 8 kilo under detta år, det mesta nu under hösten. En jävla bedrift med tanke på att jag haft så högt cortisol påslag hela året. Så där är jag nöjd, resten tar jag nästa år.
Jag har lärt mig massor om mig själv, tack vare mina samtal med kognetiva tanten, jag ser nu "vill" istället för "måste". Allt är inte på blodigt allvar. Livet ska va kul också.
Jag är en jäkla bra sambo, jag älskar verkligen att visa att jag älskar min Johan.
Jag är en jäkla bra mamma, för att jag älskar att ge Max och Hugo kärlek.
Och slutligen, jag är en bra människa för jag älskar mig själv och är stolt över den jag är.

Så dagens (jul)ros går till mig!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Härligt! Det förtjänar du! Kram

2011-12-24 @ 06:42:01
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Clara

Tack!!

2011-12-25 @ 20:40:59
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback