-

Vad ger folk friheten att vara otrevliga?

2011-08-29 @ 14:30:52
Skypesamtalet med en förvirrad lärare och studiekompisar gjorde att jag hittade tillbaka till gnistan något mer. När samtalet var slut skulle jag och Johan åka till Lekstugan som har halva priset på hela butiken idag. När jag kommer ut ur dörren möts jag av en granne som frågar var barnen är och jag säger att skolan börjat idag och att Hugo skolats in på dagis. Då klämmer hon ur sig "stackars barn, ska han verkligen behöva gå på dagis, han som är så liten?"....... Jo tack, jag vet att han är liten och jag vill ha både honom och Max hemma jämt om det inte vore för att jag måste skaffa mig en utbildning och försörja familjen. Varför säger man så? Vad är det för poäng med det??
Vad jag svarade minns jag inte, jag mumlade nog bara något och gick.....


Oftast när jag möts av kommentarer som dessa blir jag sårad och sen blir jag sur för att jag inte hade något vettigt att svara. Men det är inte lätt att vara rapp i käften när man precis fått en osynlig snyting. Men efter det så tänker jag att nu måste jag säga något trevligt till någon jag möter idag. Och så fick det bli jag sa till tjejen i kassan på Lekstugan att jag tyckte att hon gjorde ett kanonjobb trots att de bara hade en kassa och köerna var oändliga av föräldrar som ville gör ett bra julklappsklipp. Sen önskade jag henne en fortsatt trevlig dag. Hon log trött tillbaks.

Så tänk på vad ni säger till folk, gör som jag och ha dagens trevliga kommentar varje dag! Jag får ofta trevliga kommentarer tillbaka och man ser att folk blir glada av att höra en komplemang.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Säg det, man förvånas gång på gång!

2011-08-29 @ 15:24:28
Postat av: Emmelie

Sånna kommentarer kan förstöra en hel dag. Är de inte bättre och vara tyst istället då? Jäkla människor det finns!

2011-08-29 @ 16:20:06
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Linda

Åhh man kan bli så förbannad på såna människor!! Som sagt man har redan ångest av att lämna bort barnen, men vad gör man?? Man måste ju!!

2011-08-29 @ 16:20:45
URL: http://pluppan80.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback