-

Livet som småbarnsförälder.

2011-04-16 @ 08:26:45
Igår åkte Johan till Stockholm för att gå på en begravning och han passar på att stanna hos Eric till på söndag, samt att gratta min svåger Niklas som fyllde år igår. Men jag kan lova att vi här hemma får tiden att gå ändå, igår hade jag som sagt seminarie hela långa dagen nere på högskolan. På förmiddagen fick Hugo vara med på lektionen. Jag blir ganska stressad av att ha honom med mig, speciellt när han pratar och inte vill sitta still och varken det ena eller det andra är han speciellt bra på så mao är jag stressad mest hela tiden när han är med. Men efter lunch kom min pappa och passade honom och det hade gått så bra så. Titll kvällen vankades det pizza tillsammans med mamma och pappa hemma hos oss, så himla gott!! Det var verkligen toppen att ha sällskap tills småkillarna somnat och när mamma gick vid tio gick jag och la mig bums. Här gäller att ta vara på varje minuts skönhetssömn som kan ges. Och den varade inte länge för halv elva vaknade Hugo och ville ha välling och vid tre och där emellan vaknade Max och var ledsen han hade drömt om en uggla som bet honom i fingret. Vid halv sju hade Hugo snurrat runt i sängen ett bra tag och då gav jag upp och han och jag smög upp och nu är jag helt slut igen...... Och Hugo är också trött men han visar det genom att vara grinig hela tiden och skälla på oss, dessutom har han myror i baken och vill att något ska hända hela tiden, det vill INTE jag jag vill bara ligga här framför Kattonauten tillsammans med Max, men det kan jag glömma. Det är livet som småbarnsförälder.


Men idag ska vi gå ner till karamellaffären som ligger nere vid torget och som är inredd på gammalt vis och köpa lördagsgodis. Det ser både jag och Max fram emot. :)

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback