-

en vacker dag ska jag också få sova.

2010-11-05 @ 06:31:42
Men jag är inte bitter, bara trött. Nu har Hugo och jag slut på saker som ska göras, väntar på att den andra maskinen med tvätt ska bli klar och på att Johan och Max ska vakna så att vi kan äta frukost. Men det är något konstigt med att vara mamma, man orkar oändligt mycket mer än vad man tror, jag som tidigare fått panik om jag inte fått sova min nio timmar ostört blir nu överlycligt om det är tre sammanhängande då man inte har två små som sover uppepå mig. Så att jag just nu drömmer om att få sova en hel natt alldeles för mig själv känns inte så konstigt.
   Så samtidigt vill jag uppmana alla som inte än har barn till att njuta av sömn och känslan av att vara utvilad och i samma sekund vill jag uppmana alla att skaffa barn och gärna minst två för inget i livet är så underbart som att vara förälder för även om jag är trött så jag vill spy på det hela så älskar jag mina ungar varje sekund mer än allt annat i världen.



Mina älskade skitungar en varm sommardag.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!



Brukar fundera ibland på varför man påstod att man var trött förr, innan barnen. När vi sovit dåligt, pga av mardrömmar, utveckling, kiss på nätterna osv ett tag, kan jag bli lite provocerad av att folk utan barn klagar på att de är så trötta. Som kolleger som kommer för sent för att de sovit så dåligt. Men det är ju ingen idé att gå runt och vara bitter för det, utan just som du säger glädjas åt att få sova 3 timmar. Just nu glädjs vi åt att vi i 3 nätter i rad fått sova från midnatt till kl 5, innan första mardrömsskriket kommer från lillskruttan som somnar om men lämnar 3 andra vakna :)



Må gott!

2010-11-05 @ 19:17:47
URL: http://hanna.fornhem.se
Postat av: clara *författaren*

verkligen! Men jag brukar tänka att det är deras verklighet och dom vet inget annat och då är det ingen idé att ens lägga energi på att förklara våran verklighet. TROTS att dom oftast anser att vi får skylla oss själva, för i slutändan så har dom rätt. :)Men håller helt med dig.

2010-11-05 @ 20:56:54
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback