-

En hyllning till....

2010-11-11 @ 08:33:51
alla föräldrar som vardagssliter för att få dagarna att gå ihop, mammor som pappor. För nog är dom många där ute. Och direkt finns det några läsare som tänker "jaha, så vi utan barn, sliter inte vi?!". Jo visst sliter och trots att ni tänker att vi med småbarn har ju faktiskt VALT att ha barn och därför BÖR vi inte klaga på våra liv. MEN det skiter jag i för snudd på varje dag möter jag vardags hjältar som vill forma sina ungar till framtidens medborgare till att ta sunda beslut och bli fria starka individer oavsett kön.
   Jag i min lilla bubbla brukar tänka att alla föräldrar vill sina barn bästa i alla lägen oasett deras förutsättningar, jag för min del älskar mammagruppen på öppna förskolan där vi pratar av oss hur det är att vara flerbarnsförälder tillsammans med socionomer och liknande. En sådan grupp borde alla föräldrar, mammor och pappor få tillhöra. Att få lite vardagsstyrka är aldrig fel.
   Jag har så många fina vänner som är otroliga föräldrar och jag blir glad ända in i själen varje gång vi träffs, för jag vill att mina ungar ska få möta på många andra familjer och se att olika är bra. Att alla inte gör som vi utan att det mänger att härliga familjer där ute. Likaväl möts jag att flera fina mammor inom bloggvärlden som gör mig full av inspiration.
   För vem blir inte galen av att inte få sova om nätterna, eller att varje påklädning ska vara ett krig. Att maten man lagar aldrig duger men man får höra att dom äter som små hästar på dagis och därmed är dagis bättre än jag. Jag tror att om vi peppar varandra mera så blir vardagen en smula bättre för vem blir inte glad av att få höra några snälla ord såhär i mörkret.


Så kort och gott, dagens hyllning går till alla fantastiska föräldrar!

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

TACK! (Ja jag tar åt mig, jag tycker jag är bra). Och DETSAMMA! Du är en störtskön mamma Clara.



Vi ses i morrn då!? PÅ Myllan vid 9-10 nångång?

2010-11-11 @ 10:05:43
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Sandra R

Håller med dig i det du skriver. Vi kämpar för vårt och våra barns bästa, det räcker långt. Kram på dig, du braiga förälder!

2010-11-11 @ 10:59:01
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Viola

Bra skrivet! Livet kan verkligen vara ett pussel ibland.

2010-11-11 @ 22:55:40
URL: http://mummyfied.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback