-

Gravidvecka 34 med magbilder.

2010-05-20 @ 21:12:05
Jaha och vad säger denna vecka, har tom glömt att vi gått in i ny vecka så vad har hänt, ingenting. Jo att ryggen gör så hemskt ont att jag knappt kunde sitta på stolen vet ni redan. Att jag sover som en kratta och att Mini nu med bestämda knuffar talar om att h*n finns där inne.

På MVC idag gjorde vi det vanliga med att lyssna på dom hjärliga hjärtljuden som slår precis som dom ska, vi mätte magen som nu hoppat upp till 32 (!) cm och sen fick jag göra en helt underbar sak, jag fick känna på bebisens huvud. Jag frågade hur h*n ligger och det var som jag trodde med att h*n ligger med huvudet nedåt och Yvonne som barnmorskan heter visade precis hur jag trycka för att få känna huvudet och nu har jag helt klart haft vårat mirakel mellan mina fingrar, så häftig känsla. Vi pratade om framtiden, amning, förlossning, ja praktikt taget allt och hon håller helt klart med mig om att jag suger på att va gravid. Men att komma till henne lättade en hel del och även hon är inne på att starta förlossningen tidigare, frågan är bara när. Det får vi veta nästa vecka hos doktorn.



(glöm inte att rösta i spalten till vänster om vad som gömmer sig i magen, är det en snopp eller en snippa??)

Kommentarer
Postat av: Jenny

GUD va du är vacker min kära vän! Det bara strålar trots ditt onda!

2010-05-21 @ 05:35:04
URL: http://jennyls.blogg.se/
Postat av: Carisma95

Snopp! (Har röstat).

Vilken härlig mage du har, en sån där "perfekt" gravidmage! :-D

2010-05-22 @ 08:56:13
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: Therese

Faktiskt snopp tror... men du vet så är man ju askass på det där.... Gick ju inte så bra sist:))) Men vilken brun mage du har ..... Sitter det i sen Max hi hi hi hi du var ju sååå brun innan han kom.

2010-05-22 @ 21:41:29
Postat av: Anna

Oj vilken mage du har- härligt! Undrar dock varför du vill poängtera o vill att läsarna skall rösta för om det är pojke eller flicka? Tänk om det är en bebis med två kön (intersexuell=har snopp men även äggstockar osv.

Vill bara i jämställdhetens namn fråga detta: Är det skillnad om det är flicka eller pojke? Varför inte bara hoppas på att det är ett härligt litet barn som snart skall komma till världen!

2010-05-23 @ 14:13:10
Postat av: carola

vilken vacker gravid mage..

Som jag saknar mina, blir lite sugen igen nu:)



Jättefin blogg.

Sitter och kollar runt på bloggar, alltid kul att hitta lite nya.

sköt om dig

2010-05-23 @ 20:33:08
URL: http://mammacarola.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback