-

Tre teskedar saft gör susen.

2010-03-22 @ 16:42:40

Jaha då har man testat på att ha hemmasjukstuga med barnmottagningen på jour via telefon. Vi kunde stanna hemma idag men är han inte piggare imorgon så ska vi kolla upp honom, för numera matar vi honom med saft, tre teskedar var femte minut. Så ni kan gissa var våran dag gick.... Resultatet har varit blandat, stundtals vill han inte dricka alls och återigen vill han ha mera än vad vi erbjuder. Knepig balans kan jag lova! Johan stannade hemma idag med oss för att hålla i hinken och vara en avlastande famn. Det va skönt.

Måste dagens stora stjärna i kanten går till Eva på barnmottagningen som jag pratat med i långa pass. Hon tar verkligen vårat lilla hjärta på största allvar och man känner sig inte på något sett dum för att man "ringer och stör". Men frågan är om vi lyckas med hennes mål att Max ska äta lite potatismos ikväll, vi får väl se... Känns inte allt för lovande bara. Och sen vällingen som ner i små omgångar. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det är på rätt väg, saften verkar göra susen. Och som om denna Eva inte varit toppen nog under dagen så ringde hon just och sa att dom fixat hostmedicin så jag får kasta mig iväg nu, dessutom sa hon det som alla föräldrar önskar höra av personalen på barnmottagningen att OM han skulle bli sämre under kvällen eller natten så skulle vi bara ringa så skulle vi åka ner till dom, inte som många andra som bara får en att känna sig som den störiga föräldern man är som vill sin guldklimp sitt allra allra bästa.

 


Kommentarer
Postat av: Catti

Vilken underbar kvinna. Stackars Max och er. Man känner sig så maktlös.

kramrkam

2010-03-22 @ 20:28:37
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Catti

Vilken undebar kvinna.

Stackars Max oxh er, man jänner sig så maktlös när de små blir dåliga

kramrkam

2010-03-22 @ 20:30:06
URL: http://catti.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback